Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Programowa
    • Lista recenzentów
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

INTERDYSCYPLINARNOŚC MARKETINGU W ŚWIETLE PSYCHOLOGICZNYCH ASPEKTÓW DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH
  • Strona domowa
  • /
  • INTERDYSCYPLINARNOŚC MARKETINGU W ŚWIETLE PSYCHOLOGICZNYCH ASPEKTÓW DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 45 Nr 3 (2018) /
  4. Artykuły

INTERDYSCYPLINARNOŚC MARKETINGU W ŚWIETLE PSYCHOLOGICZNYCH ASPEKTÓW DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH

Autor

  • Dominika Porowska Uniwersytet Łódzki, Katedra Marketingu Wydziału Zarządzania

DOI:

https://doi.org/10.12775/13212

Słowa kluczowe

marketing, psychologia, heurystyki

Abstrakt

Współcześnie jednym z głównych wyzwań, które stoją przed marketingiem jest konieczność zrozumienia motywacji konsumenta i czynników, które znacząco wpływają na podejmowane przez niego decyzje. Niniejszy artykuł przedstawia kluczowe aspekty psychologicznych aspektów marketingu, które uświadamiają rolę podświadomych procesów zachodzących w czasie podejmowania decyzji konsumenckich oraz prezentuje wyniki badań opartych o dwie wybrane heurystyki.

Bibliografia

Antonides G., Van Radij W.F., [w:] Światowy G., Zachowania konsumentów, wyd. PWE, Warszawa 2010

Ariely D., Potęga irracjonalności. Ukryte siły, które wpływają na nasze decyzje, Wyd. Dolnośląskie, Wrocław 2008

Aronson E., Wilson T., Akert R., Psychologia społeczna, wyd. Zysk i S-ka, Poznań 1997

Białoń L. (red.), Zarządzanie marketingiem, wyd. Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie, 2011

Camerer C.F., Loewenstein G., Rabin B., [w:] Zalega T., Ekonomia behawioralna jako nowy nurt ekonomii – zarys problematyki, [w:] Studia i Materiały, 1/2015, wyd. Wydziału Zarządzania UW

Dudziak S., Ekonomia behawioralna – interdyscyplinarne podejście do zachowań ekonomicznych [w:] Studia i prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, nr 32, 2013

Jaworska E., Poznawcze aspekty formułowania sądów i podejmowania decyzji w rachunkowości behawioralnej – wybrane zagadnienia, [w:] Prace naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 389, 2015

Jonassen, C. T., Contributions of Sociology to Marketing [w:] Journal of Marketing, vol 24, 1959

Kahneman D., Thinking, Fast and Slow, wyd. Farrar, Straus and Giroux, 2011

Kozielski R., Mardosz A., Matuszewska A., Sukces rynkowy organizacji, wyd. Nieoczywiste, Warszawa 2017

Lipka A., Ograniczona racjonalność i heurystyki w zachowaniu nabywców, [w:] Współczesne Problemy Ekonomiczne, nr 11, 2015

Łupicka A., Paradygmaty w nauce o zarządzaniu. Potrzeba uściślenia versus bogactwo ujęć paradygmatycznych jako wartość, [w:] Studia Oeconomica Posnaniensia, vol 1, 2016

Mowell J.C. [w:] Światowy G., Zachowania konsumentów, wyd. PWE, Warszawa 2010

Raela M., Herseni T., [w:] Gradinaru A., Behavioral Economics and the need of psycholgy in economic research [w:] The USV Annals of Economics and Public Administrations, vo. 14, 2014

Rosa G. (red.), Zarządzanie marketingowe, wyd. C.H. Beck, Warszawa 2012

Rudawska E., Frąckiewicz E., Karwowski J., Karwowski M., Zarządzanie marketingowe, wyd. PWE, Warszawa 2003

Rudnicki L. [w:] Woś J., Rachocka J., Kasperek-Hoppe M., Zachowania konsumentów – teoria i praktyka, wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2011

Silk A. J., Czym jest marketing?, wyd. Rebis, Poznań 2008, s. 7

Sobczyk G., Współczesny marketing. Trendy. Działania, wyd.PWE, Warszawa 2008

Stasiuk K., Maison D., Psychologia konsumenta, wyd. PWN, Warszawa 2014

Światowy G., Zachowania konsumentów, wyd. PWE, Warszawa 2010

Wensley R., Witz B.A. (red.), Handbook of marketing, wyd. Sage, Londyn 2002 s. 9

Wilkinson, N, [w:] Zalega T.,Ekonomia behawioralna jako nowy nurt ekonomii – zarys problematyki, [w:] Studia i Materiały, 1/2015, wyd. Wydziału Zarządzania UW

Winick C., Anthropology’s Contributions to Marketing [w:] Journal of Marketing, vol 25, 1961

Woś J., Rachocka J., Kasperek-Hoppe M., Zachowania konsumentów – teoria i praktyka, wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2011

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Opublikowane

2020-02-18

Jak cytować

Porowska, Dominika. 2020. „INTERDYSCYPLINARNOŚC MARKETINGU W ŚWIETLE PSYCHOLOGICZNYCH ASPEKTÓW DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 45 (3). https://doi.org/10.12775/13212.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 45 Nr 3 (2018)

Dział

Artykuły

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 0
Liczba cytowań: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

marketing, psychologia, heurystyki
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa