OBECNOŚĆ MISJI ORAZ WIZJI PRZEDSIĘBIORSTWA NA STRONACH WWW WYBRANYCH FIRM Z RANKINGU DIAMENTY FORBES 2017
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2017.027Słowa kluczowe
misja, wizja, Forbes, przedsiębiorstwo,Abstrakt
Zarys treści: Wizja oraz misja firmy stanowią wyróżnik wobec konkurencji, którego nie da się łatwo kopiować. Utrzymywanie wysokiego stopnia konkurencyjności we współczesnym świecie wymaga, oprócz dobrych strategii biznesowych, nieustannej innowacyjności oraz elastyczności, także oparcia wszelkich działań i procesów o twardy kręgosłup wartości, który niejako stanowi konstytucję przedsiębiorstwa. Celem artykułu jest przegląd stron www wybranych za pomocą próby reprezentatywnej przedsiębiorstw z listy Diamenty Forbes 2016? i stwierdzenie czy na w/w znajduje się opis misji lub/oraz wizji przedsiębiorstwa.
Bibliografia
Buczkowska A. (2012), Cele przedsiębiorstwa a pomiar jego dokonań, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego”, nr 684.
Czubała A. (2013), Misje polskich eksporterów, „Marketing i Rynek”, nr 2.
Drucker P.F. (1992), Innowacje i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, PWE, Warszawa.
http://www.bisnode.pl [11.02.2017].
http://www.diamenty.forbes.pl [11.02.2017].
http://www.losowe.pl [11.02.2017].
http://stat.gov.pl [21.03.2017].
http://www.statystyka.az.pl [11.02.2017].
Jagielski W. (2014), Misja jako cel kierunkowy przedsiębiorstw w branży piekarniczej „AUNC Zarządzanie” XLI, nr 2(2014).
Janasz W. (2009), Wizja strategiczna i misja w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa, „Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania”, nr 12.
Obłój K. (1998), Strategia organizacji, PWE, Warszawa.
Stabryła A. (2005), Zarządzanie w teorii i praktyce firmy, PWN, Warszawa-Kraków.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 615
Liczba cytowań: 0