WYKORZYSTANIE DANYCH TEKSTOWYCH DO MONITOROWANIA NASTROJÓW I SPOSOBU POSTRZEGANIA MARKI NA PRZYKŁADZIE PORTALI SPOŁECZNOŚCIOWYCH
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2016.010Słowa kluczowe
text mining, dane tekstowe, marka, internet, wizerunek marki, R, twitterAbstrakt
W artykule wykorzystano technikę text mining do ekstrakcji informacji z danych tekstowych w celu wykorzystania ich na potrzeby zarządzania wizerunkiem marki. Podstawowym celem niniejszego opracowania jest prezentacja eksploracyjnej analizy tekstu. W części empirycznej wskazano na możliwości zastosowania techniki text mining do monitorowania nastrojów i sposobu postrzegania marki przez klientów w segmencie B2C przy wykorzystaniu danych pochodzących z serwisów internetowych.
Bibliografia
Berry, M. W., & Kogan, J., (2010), Text mining: applications and theory. John Wiley & Sons.
Drelichowski L., Siwiec J., (2012), Application of text mining for analysis and knowledge clustering Publisher in scientific journal studies and proceedings of the Polish Association for Knowledge Management, PSZW, z. 58, Bydgoszcz.
Drelichowski L., Zwierzchowski D., (2013), Zastosowanie text mining do analizy struktury treści artykułów polskojęzycznych publikacji „Studia i Materiały” polskiego stowarzyszenia zarządzania wiedzą [online]:www.pszw.edu.pl/images/publikacje [05.01.2016].
Feinerer I. (2008), An Introduction to Text Mining in R, „R News”, No. 8(2), s. 19-22, [online] http://CRAN.R-project.org/doc/Rnews/ [05.01.2016]
Gładysz A., Zastosowanie metod eksploracyjnej analizy tekstu w logistyce., Logistyka No 3, 2012, s. 643-651 [online]: http://www.czasopismologistyka.pl/[19.12.2015]
Gulczyński M. (2004), Techniki „odkrywania wiedzy” (data mining) oraz ich zastosowania, Zeszyt nr 2 Studia i Materiały, PSZW, Bydgoszcz.
Hearst M. A. (1999), Untangling Text Data Mining, Proceedings of ACL’99: the 37th Annual Meeting of the Association for Computatonal Linguistic, University of Meryland, June 20-26, 1999 (invited paper) [online]: www.sims.berkley.edu/~hearst/papers/acl99/acl99-tdm.html [06.12.2015]
Kall J. Kłaczek R. Sagan A. (2006), Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
Keyling Till, Jünger, Jakob (2013), Facepager. An application for generic data retrieval through APIs. Source code available [online] https://github.com/strohne/Facepager/ [01.12.2015]
Kotler Ph., Pfoertsch W. (2008), Zarządzanie marką w segmencie B2B, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Lula P. (2005), Text mining jako narzędzie pozyskiwania informacji dokumentów tekstowych., [online] www.statsoft.pl/portals/0/Downloads/Text_mining_jako_narzedzie_pozyskiwania.pdf [06.01.2015]
Morzy T. (2004), Odkrywanie asocjacji: Algorytmy i struktura danych, Ośrodek Wydawnictw Naukowych.
Tan A. (1999), Text Mining: The state of the art and the challenges, Pacific Asia Conference on Knowledge Discovery and Data Mining PAKDA.
www.imm.com.pl/monitoring_social_media [24.01.2016].
markana.pl/na-czym-polega-wycena-wartosci-marki-w-rankingu-wartosci-marek-wielkopolski [10.01.2016]
g1.computerworld.pl/cw/pdf/bigdata/Text_Mining.pdf [22.12.12.2015]
www.csc.ncsu.edu/faculty/healey/tweet_viz/tweet_app/[24.01.2016].
www.csc.ncsu.edu/faculty/healey/tweet_viz [24.01.2016].
www.forbes.com/sites/clareoconnor/2016/01/26/walmart-pepsi-coca-cola-nestle-donate-6-5m-bottles-of-water-to-flint-mich-students/#104a682f433f[24.01.2016].
www.cocacola.com.pl/historie/produkty/taste-the-feeling-nowa-globalna-kampania-dla-wszystkich-marek-coca-cola/[24.01.2016].
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 434
Liczba cytowań: 0