Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Programowa
    • Lista recenzentów
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

WYKORZYSTANIE DANYCH TEKSTOWYCH DO MONITOROWANIA NASTROJÓW I SPOSOBU POSTRZEGANIA MARKI NA PRZYKŁADZIE PORTALI SPOŁECZNOŚCIOWYCH
  • Strona domowa
  • /
  • WYKORZYSTANIE DANYCH TEKSTOWYCH DO MONITOROWANIA NASTROJÓW I SPOSOBU POSTRZEGANIA MARKI NA PRZYKŁADZIE PORTALI SPOŁECZNOŚCIOWYCH
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 43 Nr 1 (2016) /
  4. Artykuły

WYKORZYSTANIE DANYCH TEKSTOWYCH DO MONITOROWANIA NASTROJÓW I SPOSOBU POSTRZEGANIA MARKI NA PRZYKŁADZIE PORTALI SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Autor

  • Joanna Michalak Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2016.010

Słowa kluczowe

text mining, dane tekstowe, marka, internet, wizerunek marki, R, twitter

Abstrakt

W artykule wykorzystano technikę text mining do ekstrakcji informacji z danych tekstowych w celu wykorzystania ich na potrzeby zarządzania wizerunkiem marki. Podstawowym celem niniejszego opracowania jest prezentacja eksploracyjnej analizy tekstu. W części empirycznej wskazano na możliwości zastosowania techniki text mining do monitorowania nastrojów i sposobu postrzegania marki przez klientów w segmencie B2C przy wykorzystaniu danych pochodzących z serwisów internetowych.

Bibliografia

Berry, M. W., & Kogan, J., (2010), Text mining: applications and theory. John Wiley & Sons.

Drelichowski L., Siwiec J., (2012), Application of text mining for analysis and knowledge clustering Publisher in scientific journal studies and proceedings of the Polish Association for Knowledge Management, PSZW, z. 58, Bydgoszcz.

Drelichowski L., Zwierzchowski D., (2013), Zastosowanie text mining do analizy struktury treści artykułów polskojęzycznych publikacji „Studia i Materiały” polskiego stowarzyszenia zarządzania wiedzą [online]:www.pszw.edu.pl/images/publikacje [05.01.2016].

Feinerer I. (2008), An Introduction to Text Mining in R, „R News”, No. 8(2), s. 19-22, [online] http://CRAN.R-project.org/doc/Rnews/ [05.01.2016]

Gładysz A., Zastosowanie metod eksploracyjnej analizy tekstu w logistyce., Logistyka No 3, 2012, s. 643-651 [online]: http://www.czasopismologistyka.pl/[19.12.2015]

Gulczyński M. (2004), Techniki „odkrywania wiedzy” (data mining) oraz ich zastosowania, Zeszyt nr 2 Studia i Materiały, PSZW, Bydgoszcz.

Hearst M. A. (1999), Untangling Text Data Mining, Proceedings of ACL’99: the 37th Annual Meeting of the Association for Computatonal Linguistic, University of Meryland, June 20-26, 1999 (invited paper) [online]: www.sims.berkley.edu/~hearst/papers/acl99/acl99-tdm.html [06.12.2015]

Kall J. Kłaczek R. Sagan A. (2006), Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.

Keyling Till, Jünger, Jakob (2013), Facepager. An application for generic data retrieval through APIs. Source code available [online] https://github.com/strohne/Facepager/ [01.12.2015]

Kotler Ph., Pfoertsch W. (2008), Zarządzanie marką w segmencie B2B, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Lula P. (2005), Text mining jako narzędzie pozyskiwania informacji dokumentów tekstowych., [online] www.statsoft.pl/portals/0/Downloads/Text_mining_jako_narzedzie_pozyskiwania.pdf [06.01.2015]

Morzy T. (2004), Odkrywanie asocjacji: Algorytmy i struktura danych, Ośrodek Wydawnictw Naukowych.

Tan A. (1999), Text Mining: The state of the art and the challenges, Pacific Asia Conference on Knowledge Discovery and Data Mining PAKDA.

www.imm.com.pl/monitoring_social_media [24.01.2016].

markana.pl/na-czym-polega-wycena-wartosci-marki-w-rankingu-wartosci-marek-wielkopolski [10.01.2016]

g1.computerworld.pl/cw/pdf/bigdata/Text_Mining.pdf [22.12.12.2015]

www.csc.ncsu.edu/faculty/healey/tweet_viz/tweet_app/[24.01.2016].

www.csc.ncsu.edu/faculty/healey/tweet_viz [24.01.2016].

www.forbes.com/sites/clareoconnor/2016/01/26/walmart-pepsi-coca-cola-nestle-donate-6-5m-bottles-of-water-to-flint-mich-students/#104a682f433f[24.01.2016].

www.cocacola.com.pl/historie/produkty/taste-the-feeling-nowa-globalna-kampania-dla-wszystkich-marek-coca-cola/[24.01.2016].

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2016-08-25

Jak cytować

Michalak, Joanna. 2016. „WYKORZYSTANIE DANYCH TEKSTOWYCH DO MONITOROWANIA NASTROJÓW I SPOSOBU POSTRZEGANIA MARKI NA PRZYKŁADZIE PORTALI SPOŁECZNOŚCIOWYCH”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 43 (1):139-55. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2016.010.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 43 Nr 1 (2016)

Dział

Artykuły

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 703
Liczba cytowań: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

text mining, dane tekstowe, marka, internet, wizerunek marki, R, twitter
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa