Marketingowe narzędzia oddziaływania władz samorządowych na rozwój gminy na przykładzie gminy Czarna
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2013.019Słowa kluczowe
gmina, marketing terytorialny, władze samorządowe, rozwójAbstrakt
Opracowanie ukazuje marketingowe aspekty funkcjonowania gminy. Na tle rozważań teoretycznych odnoszących się do zagadnień marketingu terytorialnego, autor przedstawił wyniki badań własnych na temat oceny stopnia zaawansowania aktywności marketingowej analizowanej gminy. Rezultaty badań pozwalają na stwierdzenie, że mimo coraz bardziej zauważalnych działań marketingowych i stosunkowo dobrych ocen mieszkańców w zakresie marketingu, jego organizacja w badanej gminie jest wciąż bardzo rozproszona i ograniczona.
Bibliografia
Dudzik S., (1998), Działalność gospodarcza samorządu terytorialnego, problematyka prawna, Wydawnictwo Zakamycze, Kraków.
Frankowski Z., (2000), Marketing w zarządzaniu gminą, [w:] Z. Frankowski (red.), Działalność marketingowa gmin. Zarys ujęć marketingu terytorialnego, Wydawnictwo Wyższej Szkoły w Ciechanowie, Ciechanów.
Langer W., (2006), Strategiczny marketing w rozwoju jednostki terytorialnej, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
Szromnik A., (2002), Marketing terytorialny – koncepcja ogólna i doświadczenia praktyczne, [w:] T. Markowski (red.), Marketing terytorialny, Polska Akademia Nauk, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, t. CXII, Warszawa.
Szromnik A., (2007), Marketing terytorialny – miasto i region na rynku, Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków.
Urban S. (2004), Marketing terytorialny jako czynnik pobudzający przedsiębiorczość, [w:]
S. Urban (red.), Przedsiębiorczość i marketing szansą rozwoju obszarów wiejskich, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław.
Żabińska T., Orientacja marketingowa gminy, [w:] L. Żabiński (red.), Orientacje marketingowe podmiotów gospodarczych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 579
Liczba cytowań: 0