Dysproporcje w ocenach poziomu zaopatrzenia podkarpackich firm handlu detalicznego żywnością
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2013.018Słowa kluczowe
zaopatrzenie, handel detaliczny, firmy handlowe, klienciAbstrakt
Zasadniczym aspektem niemal wszystkich rodzajów działalności gospodarczej jest sfera zaopatrzenia. Ma ona szczególne znaczenie w przedsiębiorstwach handlowych, których podstawowym zadaniem jest transformacja układu masy produkcyjnej na asortyment handlowy poszukiwany przez nabywców. Sprawne zaopatrzenie stanowi warunek konieczny, umożliwiający realizację tego zadania. W artykule zaprezentowano wyniki badań własnych, w których podjęto próbę określenia, jakimi czynnikami kierują się handlowcy prowadzący firmy obrotu detalicznego żywnością na obszarze województwa podkarpackiego w wyborze źródeł dostaw. Autoocenę poziomu zaopatrzenia badanych firm zestawiono z oceną dokonaną przez klientów. Dodatkowo oceny te skonfrontowano z wynikami na temat faktycznej realizacji zakupów poza placówką, w której planowano nabycie towarów, a co wynikało z niedoborów asortymentowych w sklepie.Bibliografia
Altkorn J. (red.), (1998), Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków.
Chudy S., Pietraszewski M., (2003), Ekonomika handlu, cz. 1, Wyd. eMPi2, Poznań.
Cyrek P., (2010), Polityka zaopatrzenia przedsiębiorstw handlu detalicznego żywnością a ich sytuacja ekonomiczna, „Logistyka”, nr 3 – Logistyka Nauka (publikacja CD).
Pałasz L., (2004), Organizacja i ekonomika handlu wewnętrznego, Szczecin.
Szulce H., (1998), Struktury i strategie w handlu, Wyd. PWE, Warszawa.
Pobrania
Opublikowane
2014-02-21
Jak cytować
Cyrek, Piotr. 2014. „Dysproporcje W Ocenach Poziomu Zaopatrzenia Podkarpackich Firm Handlu Detalicznego żywnością”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 40 (luty):217-28. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2013.018.
Numer
Dział
Artykuły
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 539
Liczba cytowań: 0