INTERDYSCYPLINARNOŚC MARKETINGU W ŚWIETLE PSYCHOLOGICZNYCH ASPEKTÓW DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH
DOI:
https://doi.org/10.12775/13212Słowa kluczowe
marketing, psychologia, heurystykiAbstrakt
Współcześnie jednym z głównych wyzwań, które stoją przed marketingiem jest konieczność zrozumienia motywacji konsumenta i czynników, które znacząco wpływają na podejmowane przez niego decyzje. Niniejszy artykuł przedstawia kluczowe aspekty psychologicznych aspektów marketingu, które uświadamiają rolę podświadomych procesów zachodzących w czasie podejmowania decyzji konsumenckich oraz prezentuje wyniki badań opartych o dwie wybrane heurystyki.Bibliografia
Antonides G., Van Radij W.F., [w:] Światowy G., Zachowania konsumentów, wyd. PWE, Warszawa 2010
Ariely D., Potęga irracjonalności. Ukryte siły, które wpływają na nasze decyzje, Wyd. Dolnośląskie, Wrocław 2008
Aronson E., Wilson T., Akert R., Psychologia społeczna, wyd. Zysk i S-ka, Poznań 1997
Białoń L. (red.), Zarządzanie marketingiem, wyd. Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie, 2011
Camerer C.F., Loewenstein G., Rabin B., [w:] Zalega T., Ekonomia behawioralna jako nowy nurt ekonomii – zarys problematyki, [w:] Studia i Materiały, 1/2015, wyd. Wydziału Zarządzania UW
Dudziak S., Ekonomia behawioralna – interdyscyplinarne podejście do zachowań ekonomicznych [w:] Studia i prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, nr 32, 2013
Jaworska E., Poznawcze aspekty formułowania sądów i podejmowania decyzji w rachunkowości behawioralnej – wybrane zagadnienia, [w:] Prace naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 389, 2015
Jonassen, C. T., Contributions of Sociology to Marketing [w:] Journal of Marketing, vol 24, 1959
Kahneman D., Thinking, Fast and Slow, wyd. Farrar, Straus and Giroux, 2011
Kozielski R., Mardosz A., Matuszewska A., Sukces rynkowy organizacji, wyd. Nieoczywiste, Warszawa 2017
Lipka A., Ograniczona racjonalność i heurystyki w zachowaniu nabywców, [w:] Współczesne Problemy Ekonomiczne, nr 11, 2015
Łupicka A., Paradygmaty w nauce o zarządzaniu. Potrzeba uściślenia versus bogactwo ujęć paradygmatycznych jako wartość, [w:] Studia Oeconomica Posnaniensia, vol 1, 2016
Mowell J.C. [w:] Światowy G., Zachowania konsumentów, wyd. PWE, Warszawa 2010
Raela M., Herseni T., [w:] Gradinaru A., Behavioral Economics and the need of psycholgy in economic research [w:] The USV Annals of Economics and Public Administrations, vo. 14, 2014
Rosa G. (red.), Zarządzanie marketingowe, wyd. C.H. Beck, Warszawa 2012
Rudawska E., Frąckiewicz E., Karwowski J., Karwowski M., Zarządzanie marketingowe, wyd. PWE, Warszawa 2003
Rudnicki L. [w:] Woś J., Rachocka J., Kasperek-Hoppe M., Zachowania konsumentów – teoria i praktyka, wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2011
Silk A. J., Czym jest marketing?, wyd. Rebis, Poznań 2008, s. 7
Sobczyk G., Współczesny marketing. Trendy. Działania, wyd.PWE, Warszawa 2008
Stasiuk K., Maison D., Psychologia konsumenta, wyd. PWN, Warszawa 2014
Światowy G., Zachowania konsumentów, wyd. PWE, Warszawa 2010
Wensley R., Witz B.A. (red.), Handbook of marketing, wyd. Sage, Londyn 2002 s. 9
Wilkinson, N, [w:] Zalega T.,Ekonomia behawioralna jako nowy nurt ekonomii – zarys problematyki, [w:] Studia i Materiały, 1/2015, wyd. Wydziału Zarządzania UW
Winick C., Anthropology’s Contributions to Marketing [w:] Journal of Marketing, vol 25, 1961
Woś J., Rachocka J., Kasperek-Hoppe M., Zachowania konsumentów – teoria i praktyka, wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2011
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 0
Liczba cytowań: 0