http://www.home.umk.pl/~aunc_pedagogika/
Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Redakcyjna
    • Recenzenci
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici Pedagogika

The Assertiveness in the Process of Transformation of Identity in Multicultural Marriages
  • Strona domowa
  • /
  • The Assertiveness in the Process of Transformation of Identity in Multicultural Marriages
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 35 Nr 1 (2018): New Trends in Multicultural and Regional Education in Poland /
  4. ARTYKUŁY

The Assertiveness in the Process of Transformation of Identity in Multicultural Marriages

Autor

  • Ewa Sowa-Behtane Jesuit University Ignatianum in Cracow http://orcid.org/0000-0002-0190-0567

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_PED.2018.007

Słowa kluczowe

asertywność, tożsamość kulturowa, transformacja tożsamości, małżeństwa wielokulturowe

Abstrakt

Asertywność w procesie transformacji tożsamości w małżeństwach wielokulturowych

W niniejszym artykule asertywność zostanie przedstawiona jako ważna, a nawet niezbędna, umiejętność małżonków, wykorzystywana w procesie transformacji tożsamości w małżeństwach, warunkująca poprawne i satysfakcjonujące, dla każdego z nich, funkcjonowanie związku wielokulturowego. Asertywność jest konieczną umiejętnością szczególnie w sytuacji, gdy w związek małżeński wchodzą osoby, których oczekiwania mogą różnić się znacznie w wielu zakresach życia małżeńskiego ze względu na ich tożsamość kulturową.

Bibliografia

Babiński, Grzegorz. Pogranicze polsko-ukraińskie. Etniczność, zróżnicowanie religijne, tożsamość. Kraków: Nomos, 1997.

Bauman, Zygmunt. Tożsamość. Rozmowy z Benedetto Vecchi. Gdańsk: GWP, 2007.

Dziewiecki, Marek. “Assertiveness and empathy and upbringing”. Catechist Formation Books 1 (2001): 49–63. Dziewiecki, Marek. Empatia i asertywność w edukacji. http://www.marekdziewiecki.eu/images/www/teksty/new_teksty/empatia_i_asertywnosc_w_wychowaniu.pdf (accessed on 20/02/2017).

Kornaszewska, Monika. “Stopień asertywności a więzi w małżeństwie”. Studia nad rodziną 2 (2008): 133–140.

Król-Fijewska, Maria. Trening asertywności. Scenariusz i wykłady. Warszawa: Instytut Psychologii Zdrowia PTP, 1993.

Kwaśniewski, Krzysztof. “Tożsamość społeczna i kulturowa”. In: Słownik Etnograficzny. ed. Zofia Staszczak 351-353, Warszawa–Poznań: PWN, 1987.

Nowicka, Ewa. “Rozdroże tożsamościowe. Dylematy potomków małżeństw narodowo mieszanych”. Kultura Współczesna 3 (2005): 115–130.

Olechnicki, Krzysztof, Załęcki, Paweł. Słownik Socjologiczny. Toruń: Graffitti, 1997.

Plopa, Mieczysław, Rostowski, Jan. “Questionna Mata Marriage (KDM-2)”. In: Ties in marriage and family. Research methods. 50-106. ed. Mieczysław Plopa, Kraków; Impuls, 2008.

Paleczny, Tadeusz. Interpersonalne stosunki międzykulturowe. Kraków: Publisher of the Jagiellonian University, 2007.

Sowa-Behtane, Ewa. Rodziny wielokulturowe. Kraków: WAM Publishing House, 2016.

Welsch, Wolfgang. “Transculturalism. A new concept of culture”. In: Philosophical contexts of the concept of transversal reason. Around the concept of Wolfgang Welsch. 204–216. ed. Robert Kubicki, Poznań: Humanior Foundation Publisher, 1998.

Acta Universitatis Nicolai Copernici Pedagogika

Pobrania

  • PDF (English)

Opublikowane

2019-02-08

Jak cytować

1.
SOWA-BEHTANE, Ewa. The Assertiveness in the Process of Transformation of Identity in Multicultural Marriages. Acta Universitatis Nicolai Copernici Pedagogika [online]. 8 luty 2019, T. 35, nr 1, s. 125–137. [udostępniono 24.3.2023]. DOI 10.12775/AUNC_PED.2018.007.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 35 Nr 1 (2018): New Trends in Multicultural and Regional Education in Poland

Dział

ARTYKUŁY

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 224
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

asertywność, tożsamość kulturowa, transformacja tożsamości, małżeństwa wielokulturowe
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa