http://www.home.umk.pl/~aunc_pedagogika/
Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Redakcyjna
    • Recenzenci
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici Pedagogika

Experiencing stress by primary school students
  • Strona domowa
  • /
  • Experiencing stress by primary school students
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 34 (2017) /
  4. MATERIAŁY

Experiencing stress by primary school students

Autor

  • Agata Wołowska Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Ewa Górska Szkoła Podstawowa nr 1 w Lubiczu Dolnym

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_PED.2017.022

Słowa kluczowe

stres dziecięcy, stresory, symptomy stresu

Abstrakt

Doświadczanie stresu przez uczniów szkoły podstawowej

Głównym celem badania było zidentyfikowanie źródeł stresu, a także jego fizycznych, behawioralnych i emocjonalnych objawów wśród uczniów szkoły podstawowej. Badaniem objęto 75 uczniów z klas IV–VI jednej z polskich szkół. Badanie ujawniło, że: 1) wszystkie badane dzieci doświadczają różnego rodzaju stresu, 2) głównymi stresorami w badanej grupie są kolejno: rodzina, koledzy i szkoła, 3) najczęściej występujące objawy stresu to: ból głowy i ból brzucha, bójki i kłótnie z rodzeństwem oraz z rówieśnikami, uczucie smutku i złości.

Bibliografia

Birkenbihl, Vera F. Szkoła bez stresu, Katowice: Kos, 1999.

Bishop, George. Psychologia zdrowia. Zintegrowany umysł i ciało. Wrocław: Astrum, 2000.

Carson, Robert, Butcher, James, Mineka, Susan. Psychologia zaburzeń. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2003.

Elliot, Julian, Place, Maurice. Dzieci i młodzież w kłopocie: poradnik nie tylko dla psychologów, Warszawa: WSiP, 2000.

Kargulowa, Alicja. Dlaczego dzieci nie lubią szkoły?, Warszawa: Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, 1991.

Łosiak, Władysław. Stres i emocje w naszym życiu. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2009.

Margasiński, Andrzej, Zajęcka, Beata. Psychopatologia i psychoprofilaktyka. Przejawy narkomanii, alkoholizmu, przemocy, zaburzeń psychicznych w rodzinie i szkole oraz możliwości im przeciwdziałania, Kraków: Impuls, 2000.

Oniszczenko, Włodzimierz. Stres to brzmi groźnie. Warszawa: Wydawnictwo Żak, 1998.

Pomykało, Wojciech (ed.) . Encyklopedia pedagogiczna. Warszawa: Fundacja Innowacja, 1993.

Portman, Rosmarie. Dzieci a stres. Istota zagadnienia. Kielce: Wydawnictwo Jedność, 2007.

Seul, Sylwia. „Zmaganie się dziecka ze stresem”, Edukacja i Dialog, 2 (1999): 20–26.

Siuta, Jerzy (ed.). Słownik psychologii. Kraków: Krakowskie Wydawnictwo Naukowe, 2005.

Witkin, Georgia. Stres dziecięcy, Poznań: Rebis, 2000.

Acta Universitatis Nicolai Copernici Pedagogika

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2018-03-06

Jak cytować

1.
WOŁOWSKA, Agata & GÓRSKA, Ewa. Experiencing stress by primary school students. Acta Universitatis Nicolai Copernici Pedagogika [online]. 6 marzec 2018, T. 34, s. 205–231. [udostępniono 26.3.2023]. DOI 10.12775/AUNC_PED.2017.022.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 34 (2017)

Dział

MATERIAŁY

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 206
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

stres dziecięcy, stresory, symptomy stresu
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa