http://www.home.umk.pl/~aunc_pedagogika/
Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Rada Redakcyjna
    • Recenzenci
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici Pedagogika

kn
  • Home
  • /
  • kn
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 39 No. 1 (2020): Acta Universitatis Nicolai Copernici. Pedagogika /
  4. ARTICLES

kn

Authors

  • https://orcid.org/0000-0002-4519-2830

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_PED.2020.003

Abstract

Action research is defined as „a democratic and participative orientation to knowledge creation. It is a space for „working with and towards knowledge in action”, what means operationalization of knowledge as a dynamic phenomenon, mediated by widely contextual environment. The article presents a fragment of the research based on students’ reflective self-investigation process
that took place both during the implementation of the project and (mostly) after its completion. The aim was to identify how students perceived an intensive engagement in pedagogical and research activity in the process of a constitution their professional knowledge(s)’ and competences. Special attention was paid on the processes of knowledge generation, the ways of knowing and the processes characterizing the dynamics of knowledge constituted through activity. In a conclusion it is stated that action research is an epistemic process which offers the students the experiences of extended epistemology, epistemic diversity and pluriversality and the interrelated processes of dynamics of knowledge. Such complexity of practices and processes creates knowledge which is emergent in constan flow, alternation and pulsation and unpredictable in its
mosaic structure.

Acta Universitatis Nicolai Copernici Pedagogika

Downloads

  • pdf

Published

2021-12-02

How to Cite

1.
ELŻBIETA. kn. Acta Universitatis Nicolai Copernici Pedagogika. Online. 2 December 2021. Vol. 39, no. 1, pp. 33-64. [Accessed 14 December 2025]. DOI 10.12775/AUNC_PED.2020.003.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 39 No. 1 (2020): Acta Universitatis Nicolai Copernici. Pedagogika

Section

ARTICLES

License

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.

Stats

Number of views and downloads: 397
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop