DNA-V – A CONTEXTUAL APPROACH TO MENTAL HEALTH AS A BENCHMARK FOR EVIDENCE-BASED PSYCHOLOGICAL EDUCATION AT SCHOOL
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_PED.2021.005Abstrakt
W artykule wskazano założenia polskiej polityki oświatowej ostatnich lat, mające na celu bardziej kompleksowe ujęcie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. Starając się pokazać stosowane w innych krajach skuteczne rozwiązania praktyczne, przedstawiono przykłady opartych na dowodach naukowych podejść kontekstualnych i możliwości ich implementacji w codziennej rzeczywistości szkolnej. Zaprezentowana perspektywa stanowi alternatywę dla wciąż obecnych w Polsce, skoncentrowanych na treści programów edukacyjno-wychowawczych, profilaktycznych czy promocji zdrowia. Wykorzystując założenia modelu DNA-V, ukazano, jak edukacja psychologiczna może integrować różne interwencje w taki sposób, by podejmowane działania uwzględniały społeczny i indywidualny kontekst funkcjonowania uczniów oraz wspierały prawidłowy proces dojrzewania młodych ludzi.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 1164
Liczba cytowań: 0