UCZEŃ W CYFROWEJ PRZESTRZENI INFORMACJI – O (NIE)OBECNEJ EDUKACJI MEDIALNEJ
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_PED.2021.004Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie wybranych problemów procesu użytkowania informacji cyfrowych przez uczniów w kontekście zjawiska nadmiaru informacji. Artykuł przedstawia zjawisko przeciążenia informacyjnego i jego konsekwencje. Postawiona jest teza, że źródłem trudności wykorzystywania informacji są niewystarczające kompetencje informacyjne młodzieży pokolenia cyfrowego. Przedstawione w artykule kompetencje informacyjne, jak również złożoność współczesnego cyfrowego środowiska powodują konieczność wzmocnienia procesu kształcenia kompetencji medialnych uczniów. W zakończeniu podjęta jest dyskusja dotycząca problemów i postulatów kształcenia z zakresu edukacji medialnej w polskim systemie edukacyjnym.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 775
Liczba cytowań: 0