ROZWIJANIE MYŚLENIA KOMPUTACYJNEGO U DZIECI WCZESNEJ EDUKACJI
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_PED.2021.003Abstrakt
Wszechobecność technologii cyfrowych w życiu codziennym zasadniczo zmienia sposób, w jaki jednostki uzyskują dostęp do wiedzy i ją wykorzystują. Osoby te muszą przetwarzać złożone informacje, myśleć systematycznie i podejmować decyzje w oparciu o różne formy danych. Co ważniejsze, aby wykorzystać nowe możliwości, jakie otwierają technologie cyfrowe w wielu dziedzinach, należy rozwinąć odpowiedni zestaw umiejętności, aby efektywnie korzystać z tych technologii. Obok alfabetyzacji i biegłości w posługiwaniu się IT potrzebne są zdolności intelektualne, tj. myślenie komputacyjne. Celem tego artykułu jest przedstawienie możliwości rozwijania myślenia komputacyjnego u najmłodszych uczniów. Zawiera on przegląd podstawowych pojęć związanych z zagadnieniem myślenia komputacyjnego oraz wybranych sposobów rozwijania tego myślenia na początkowym etapie kształcenia.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 1406
Liczba cytowań: 0