WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE W DRUGIEJ RZECZYPOSPOLITEJ MIĘDZY TEORIĄ, PRAKTYKĄ I NIEDOCENIONYM DZIEDZICTWEM PEDAGOGICZNYM
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_PED.2021.002Abstrakt
Celem artykułu naukowego pt. „Wychowanie przedszkolne w Drugiej Rzeczypospolitej. Między teorią, praktyką i niedocenionym dziedzictwem pedagogicznym” jest ukazanie początków wychowania przedszkolnego w okresie międzywojennym oraz historii rozwoju przedszkoli w Polsce. Omówiono rodzaje form opieki nad małym dzieckiem, przyczyny zakładania przedszkoli oraz teoretyczne założenia i praktyczne rozwiązania proponowane przez twórczynię wychowania przedszkolnego Marię Weryho-Radziwiłłowiczową. Zagadnienie zostało omówione w kontekście potrzeby świadomości, tradycji wychowania przedszkolnego we współczesnych trendach przedszkolnych.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 2063
Liczba cytowań: 0