Przyczyny i formy działalności przedsiębiorstw sektora budowlanego na rynku międzynarodowym
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ECON.2009.005Słowa kluczowe
umiędzynarodowienie, strategia decyzji inwestycyjnych, sektor budowlany, formy umiędzynarodowieniaAbstrakt
W artykule podjęto próbę identyfikacji i charakterystyki form działalności przedsiębiorstw budowlanych, umożliwiających realizacje zadań poza rynkiem macierzystym. Przedsiębiorstwa wybierają różne ścieżki wchodzenia i stabilizowania swojej obecności na rynkach zagranicznych zarówno z pominięciem pewnych etapów internacjonalizacji lub z różną ich kolejnością. Można też zauważyć, że większość polskich przedsiębiorstw najprawdopodobniej realizuje pasywne strategie, a częstą przyczyną ich umiędzynarodowienia jest inicjatywa działających na polskim rynku przedsiębiorstw zagranicznych.
Bibliografia
Gorynia M. (2000), Podstawy strategii w biznesie międzynarodowym, [w:] K. Fonfara, M. Gorynia, E. Najlepszy, J. Schroeder, Strategie przedsiębiorstw w biznesie międzynarodowym, Wydawnictwo AE, Poznań.
Rymarczyk J. (2004), Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Autorzy, których teksty zostaną przyjęte do publikacji, po uzyskaniu pozytywnych recenzji wydawniczych oraz zaakceptowaniu do publikacji przez Komitet Redakcyjny, podpisują umowę licencyjną.
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 298
Liczba cytowań: 0