Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici Ekonomia

CSR as Marketing Communication Tool of TSL Sector Companies
  • Home
  • /
  • CSR as Marketing Communication Tool of TSL Sector Companies
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 46 No. 2 (2015) /
  4. Artykuły

CSR as Marketing Communication Tool of TSL Sector Companies

Authors

  • Mariusz Woźniakowski Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Marketingu

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ECON.2015.011

Keywords

csr, marketing communication, corporate social responsibility

Abstract

The article focuses on identifying the idea and the role of corporate social responsibility in marketing communications of companies representing transport and logistics sector. Article describes how these entities communicate their CSR activities through the companies’ website. Moreover the areas of companies’ involvement in social activities are presented and relation that exists between social activities and marketing communication activities in transport and logistics sector.

References

Aniszewska G. (2010), CSR a kultura organizacyjna, „Marketing i rynek” 12, 2–8.

Friedman M. (1970), The Social Responsibility of Business is to Increase Its Profits, „The New York Times Magazine”, 33.

Gasparski L., Rutkowski I., Wrzosek W. (1992), Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa.

Gontarczyk K. (2003), Firma prospołeczna, „Marketing w praktyce”, 1, 26–28.

Greszta M., Kozakiewicz M. (2009), Indeks BI-NGO 2009. Komunikowanie o społecznym zaangażowaniu firm w Internecie. Instrukcje dla badaczy, Instytut Partnerstwa Biznesu i Organizacji Pozarządowych BI_NGO, Łódź.

Kotler Ph., Keller K. L. (2012), Marketing, Rebis, Poznań.

Okoń M. (2009), Związek między PR a CSR, „Gazeta Finansowa”, 18.09, 23.

Piasta Ł. (1996), Public relations. Istota techniki, Centrum Informacji Menedżera, Warszawa.

Stopczyńska K. (2014), Rola społecznej odpowiedzialności biznesu jako czynnika w ocenie wiarygodności partnerów handlowych, [w:] Raczkowski K. (red.), Bezpieczeństwo ekonomiczne obrotu gospodarczego, Wolters Kluwer SA, Warszawa.

Weinstein K. (1994), Komunikowanie się, [w:] Stewart D.M. (red.), Praktyka kierowania, PWE, Warszawa.

Wieczorkowska M. (2003), Elementy marketingu społecznego i ich zastosowanie w kampanii antynikotynowej, „Marketing i rynek”, 3, 24–30.

Woźniakowski M. (2009), Wykorzystanie idei społecznej odpowiedzialności w działaniach public relations instytucji bankowych, [w:] Piotrowska-Piątek A., Ruczkowski P. (red.), Wyzwania w systemie bankowym w XXI wieku, Wyższa Szkoła Ekonomii i Prawa w Kielcach.

Acta Universitatis Nicolai Copernici Ekonomia

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2016-02-05

How to Cite

1.
WOŹNIAKOWSKI, Mariusz. CSR as Marketing Communication Tool of TSL Sector Companies. Acta Universitatis Nicolai Copernici Ekonomia. Online. 5 February 2016. Vol. 46, no. 2, p. 195–203. [Accessed 7 July 2025]. DOI 10.12775/AUNC_ECON.2015.011.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 46 No. 2 (2015)

Section

Artykuły

License

Autorzy, których teksty zostaną przyjęte do publikacji, po uzyskaniu pozytywnych recenzji wydawniczych oraz zaakceptowaniu do publikacji przez Komitet Redakcyjny, podpisują umowę licencyjną.

Umowa wydawnicza z autorem artykułu

Stats

Number of views and downloads: 723
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

csr, marketing communication, corporate social responsibility
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop