Constructing of timetables as a multiple criteria optimization problem – some reflections
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ECON.2011.017Keywords
multiple criteria optimization problem, preferences, welfare, space utilizationAbstract
Each educational institution shall draw up lesson plans that take into account many constraints and preferences of users and determine the intensity of utilization of the material base. The article aims at bringing the issues of planning activities and tries to identify a number of dilemmas facing the planner. The article takes up theoretical aspects of optimal distribution of classes (lectures), focusing on several key issues: users’ preferences, the utilization of teaching spaces and planning tools.References
Acocella N. (2002), Zasady polityki gospodarczej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
De Werra D. (1985), An Introduction to Timetabling, „European Journal of Operational Research”, Vol. 16, No. 1, 67‒77.
Łodziński A. (2008), Modelowanie preferencji użytkownika w systemie wspomagania decyzji, VII Konferencja Informatyki Stosowanej Chełm, 30‒31 maja 2008, http://kis.pwszchelm.pl/publikacje/VI/ALodzinski.pdf (20.10.2011).
Szwed C, Toczyłowski E. (1998), Dezagregacja zasobów lokalowych w harmonogramowaniu zajęć, [w:] Trzaskalik T. (red.), Metody i zastosowania badań operacyjnych część II, Katowice, 211‒230.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autorzy, których teksty zostaną przyjęte do publikacji, po uzyskaniu pozytywnych recenzji wydawniczych oraz zaakceptowaniu do publikacji przez Komitet Redakcyjny, podpisują umowę licencyjną.
Stats
Number of views and downloads: 488
Number of citations: 0