Sources of creating of personal ties in capital groups (holdings)
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ECON.2011.012Keywords
capital groups (holdings), personal ties, imitation, confidence, co-operation within organizationAbstract
The paper presents the creating of personal ties in capital groups (holdings). According to the aim of this article key sources of creating of such ties have been analyzed. These sources embrace: the imitation processes, confidence and internal organizational co-operation. Mechanisms of creating of personal ties in holdings have been portrayed in he context of different approaches and models describing these categories and processes mentioned above. The epistemological framework for the analysis are results of literature studies conducted by the author of this paper.References
Ariano A., De la Torre J., Ring P.S. (2001), Relational Quality: managing Trust In Corporate Alliances, „California Management Review”, Vol. 44, No 1.
Barney J.B., Hansen M.H. (1994), Trustworthiness as a source of Competitive Advantage, „Strategic Management Journal”, Vol. 15, Special Issue.
Blomqvist K., Stahle P. (2004), Trust in technology partnership, [w:] (red.) M.L. Huotari, I. Iivonen, Trust in knowledge management and systems in organizations, Idea Group Publishing, Hershey.
Czakon W., Borczuch A. (2005), Trwałość sieci gospodarczych w świetle teorii gier, „Przegląd Organizacji” nr 3.
Czakon W. (2005), Więzi konkurencyjne a więzi sieciowe przedsiębiorstwa, [w:] J. Pyka (red.), Nowoczesność przemysłu i usług. Współczesne koncepcje i metody zarządzania przedsiębiorstwami, TNOiK Katowice.
Czakon W. (2007), Dynamika więzi międzyorganizacyjnych przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach, Katowice.
Cartwright S., Cooper C.L.,, Jordan J. (1998), Managerial Preferences In International Merger and Acquisition Partner, [w:] W.D. Hussey (red.), The Strategic Decision Challenge, John Wiley & Sons, Chichester.
Child J., Faulkner D., Pitkethly R. (2001), The Management of International Acquisitions, Oxford University Press, New York.
Dolinger M.J., Golden P. A., Santon T. (1997), The Effect of Reputation on the Decision to Joint Venture, „Strategic Management Journal”, Vol. 18, No 2.
Kordel P. (2002), Zaufanie a proces tworzenia strategii przedsiębiorstw, „Organizacja i Kierowanie”, nr 2 (108).
Malawski M., Wieczorek A., Sosnowska H., (2004), Konkurencja i kooperacja. Teoria gier w ekonomii i naukach społecznych, PWN, Warszawa.
Nooteboom B., De Jong G., Vossen R., Helper S., Sako M. (2000), Networks Interactions and Mutual Dependence: a Test in the Car Industry, „Industry and Innovation”, Vol. 7, No 1.
Olie R. (1990), Culture and Integration Problems In International Mergers and Acquisitions, „European Management Journal”, nr 8 (2).
Podolny J.M., (2009), The Buck Stops and Starts at Business School, „Harvard Business Review”, No 87 (6).
Putnam R.D. (2008), Samotna gra w kręgle. Upadek i odrodzenie wspólnot lokalnych w Stanach Zjednoczonych, Warszawa.
Sabel Ch. (1993), Studied Trust: Building New Forms of Cooperation in a Volatile Economy, „Human Relations”, Vol. 4, No 9.
Sydow J. (2000), Understanding the Constitution of Interorganizational Trust, [w:] Trust within and between organizations, (red.) C. Lane, R. Bachmann, Conceptual Issues and Empirical Applications, Oxford University Press, Oxford.
Zając Cz. (2006), Społeczne i organizacyjne problemy przejęć i fuzji przedsiębiorstw, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autorzy, których teksty zostaną przyjęte do publikacji, po uzyskaniu pozytywnych recenzji wydawniczych oraz zaakceptowaniu do publikacji przez Komitet Redakcyjny, podpisują umowę licencyjną.
Stats
Number of views and downloads: 525
Number of citations: 0