Marketing attitude of employee – its essence, main dimensions and their measurable characteristics
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ECON.2009.013Keywords
implementation of marketing concept, marketing attitude of employeeAbstract
The term of the marketing attitude of employee (or similar terms) has been existing for many years in the elaborations related to the issue of implementation of marketing concept. Despite of the importance of the aforementioned variable, and its influence on the success of marketing or market reorientation, the term of the marketing attitude of employee has not been yet unanimously agreed upon definitions. The main purpose of the article is not to give ready solutions and answers but to present, in a brief form, results of the investigations realized by author which can be regarded as a first step in order to defi ne the term of the marketing attitude of employee and describe its main dimensions and their measurable characteristics.
References
Babbie E. (2003), Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa.
Escher I. (2006a), Kształtowanie postaw i zachowań pracowników sprzyjających budowaniu pozytywnych relacji z wewnętrznymi oraz zewnętrznymi klientami organizacji, [w:] Rosa G., Smalec A. (red.), Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Interakcje w tworzeniu partnerstwa organizacji z otoczeniem, Wydawnictwo Naukowe US, Szczecin.
Escher I. (2006b), Marketingowe postawy pracowników w procesach adaptacji organizacji, praca doktorska napisana w Katedrze Marketingu WNEiZ UMK pod kierunkiem prof. dr. hab. S. Kaczmarczyka, Toruń, 268 ss., opracowanie niepublikowane.
Escher I. (2008), Marketingowa postawa pracownika jako przedmiot pomiaru w badaniach marketingowych, [w:] Sobczyk G.(red.), Współczesny marketing. Trendy. Działania, PWE, Warszawa.
Goode W. J., Hatt P. K. (1985), Podstawowe problemy pomiaru, [w:] S. Nowak, Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa.
Kenrick D. T., Neuberg S. L., Cialdini R. B. (2002), Psychologia społeczna, GWP, Gdańsk.
Manstead A. S. R., Hewstone M., Fiske S. T., Hogg M. A., Reis H. T., Semin G. R. (2001), Psychologia społeczna. Encyklopedia Blackwella, JS, Warszawa.
Mądrzycki T. (1970), Psychologiczne prawidłowości kształtowania się postaw, PZWS, Warszawa.
Mika S. (1984), Psychologia społeczna, PWN, Warszawa.
Miroński J. (2002), Brakujące ogniwo, czyli kształtowanie promarketingowych postaw i zachowań pracowników – koncepcja i założenia badacze, [w:] Żabiński L., Śliwińska K. (red.), Marketing. Koncepcje, badania, zarządzanie, PWE, Warszawa.
Nowak S. (1973), Pojęcie postawy w teoriach i stosowanych badaniach społecznych, [w:] Nowak S. (red.), Teorie postaw, PWN, Warszawa.
Nowak S. (1985), Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa.
Światowy G. (2002), Pomiar zmiennych jakościowych, [w:] Mazurek-Łopacińska K. (red.), Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań, Wydawnictwo AE, Wrocław.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autorzy, których teksty zostaną przyjęte do publikacji, po uzyskaniu pozytywnych recenzji wydawniczych oraz zaakceptowaniu do publikacji przez Komitet Redakcyjny, podpisują umowę licencyjną.
Stats
Number of views and downloads: 232
Number of citations: 0