The readiness of enterprise to undertake strategic counteractions in crisis situation
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ECON.2009.004Keywords
crisis in the enterprise, the readiness to undertake strategic counteractionsAbstract
The paper presents the essence of enterprises’ readiness to undertake strategic counteractions and its meaning in a struggle with the crisis. There has been describe the elements that are most important for this idea, that is the potential of strategic actions and the potential of enterprises’ strategic activity. The author indicates that the level of this elements is fundamental to solve the crisis situation and that it determines its possible improvement.
References
Andruszkiewicz K. (2007), Strategiczne zarządzanie marketingowe w polskich przedsiębiorstwach w warunkach kryzysu, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń.
Apanowicz J. (2002), Zarządzanie organizacjami, Wydawnictwo UMK, Toruń.
Czerska M. (1998), Kierowanie zmianą w organizacji, [w:] Czermiński A., Czerska M., Nogalski B., Rutka R., Organizacja i zarządzanie, Wydawnictwo UG, Gdańsk.
Godziszewski B. (2001), Zasobowe uwarunkowania strategii przedsiębiorstwa, Wydawnictwo UMK, Toruń.
Greiner L. E. (1972), Evoluation and Revoluation as Organizations Grow, „Harvard Review”, July/August.
Nogalski B., Marcinkiewicz H. (2004), Zarządzanie antykryzysowe przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa.
Machaczka J. (1998), Zarządzanie rozwojem organizacji. Czynniki, modele, diagnoza, PWN, Warszawa–Kraków.
Wawrzyniak B. (1999), Odnawianie przedsiębiorstwa na spotkanie XXI wieku, Poltext, Warszawa.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autorzy, których teksty zostaną przyjęte do publikacji, po uzyskaniu pozytywnych recenzji wydawniczych oraz zaakceptowaniu do publikacji przez Komitet Redakcyjny, podpisują umowę licencyjną.
Stats
Number of views and downloads: 367
Number of citations: 0