Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici Ekonomia

Functions of logistics in the process of customer service
  • Home
  • /
  • Functions of logistics in the process of customer service
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 40 (2009) /
  4. Artykuły

Functions of logistics in the process of customer service

Authors

  • Joanna Petrykowska Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Katedra Marketingu, Handlu i Logistyki

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ECON.2009.002

Keywords

logistics, customer service, supply chain

Abstract

The paper demonstrates that the customer service is one of the main problems which constitutes the essence of logistics. It means that the realization of the appropriate quality of customer service (from the customer and enterprise activity point of view) belongs to the fundamental tasks of logistics.

References

Ballou R. H. (1997), Business Logistics Management, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, N.J.

Beier F. J., Rutkowski K. (2004), Logistyka, SGH, Warszawa.

Blaik P. (1996), Logistyka. Koncepcja zintegrowanego zarządzania przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa.

Blaik P., Matwiejczuk R. (2008), Logistyczny łańcuch wartości, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole.

Chaberek M. (1999), Logistyka – dawne i współczesne płaszczyzny praktycznego jej stosowania, „Pieniądze i Więź”, nr 3.

Chaberek M. (2000a), Koncepcja zarządzania logistycznego jako współczesny paradygmat sterowania procesami gospodarczymi, „Zeszyty Naukowe UMK”, z. 341, Toruń.

Chaberek M. (2000b), Logistyka – zarządzanie logistyczne – zarządzanie logistyką, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka”, nr 9.

Chaberek M. (2002a), Makro- i mikroekonomiczne aspekty wsparcia logistycznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.

Chaberek M. (2002b), Wsparcie logistyczne działalności gospodarczej jako podstawa kształtowania współczesnych strategii konkurencji, [w:] Studia Gdańskie. Wizje i rzeczywistość, Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna, Gdańsk.

Chaberek M., Petrykowska J. (2002), Logistyczne łańcuchy dostaw w świadomości i praktyce (wybranych) firm polskich, [w:] Zarządzanie marketingowe w polskich przedsiębiorstwach. Stan, zastosowanie, tendencje i kierunki zmian, t. 1: S. Kaczmarczyk (red.) Raport z badania, Wydawnictwo UMK, Toruń.

Christopher M. (1998), Logistyka i zarządzanie łańcuchem podaży, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.

Coyle J. J., Bardi E. J., Langley C. J. Jr. (1992), The Management of Business Logistic, West Publishing Company, St. Paul.

Emerson C. J., Grimm C. M. (1996), Logistics and Marketing Components of Customer Service an Empirical Test of the Mentzer Model, „International Journal of Physical Distribution & Logistics Managament”, No. 6.

Glimour P. (1994), Customer service: Differentiation by Market Segment, „International Journal of Phisical Distribution & Logistics Management”, No. 4.

Kempny D. (2001), Logistyczna obsługa klienta, PWE, Warszawa.

Krawczyk S. (2000), Logistyka w zarządzaniu marketingiem, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław.

Krawczyk S. (2001), Zarządzanie procesami logistycznymi, PWE, Warszawa.

Petrykowska J. (2007), Obsługa klienta jako czynnik kształtujący lojalność nabywców, [w:] S. Makarski (red.), Marketingowe mechanizmy kształtowania lojalności, Wydawnictwo UR, Rzeszów.

Sachary Ph. B. (1984), Logistic Decision, Text and Cases, The Dryden Press, Chicago. Skowronek Cz., Sariusz-Wolski Z. (2008), Logistyka w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa.

Szudrowicz A. (2003), Koncepcja integracji łańcucha dostaw, [w:] M. Ciesielski (red.), Logistyka we współczesnym zarządzaniu, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań.

Acta Universitatis Nicolai Copernici Ekonomia

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2009-07-28

How to Cite

1.
PETRYKOWSKA, Joanna. Functions of logistics in the process of customer service. Acta Universitatis Nicolai Copernici Ekonomia. Online. 28 July 2009. Vol. 40, pp. 19-28. [Accessed 5 July 2025]. DOI 10.12775/AUNC_ECON.2009.002.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 40 (2009)

Section

Artykuły

License

Autorzy, których teksty zostaną przyjęte do publikacji, po uzyskaniu pozytywnych recenzji wydawniczych oraz zaakceptowaniu do publikacji przez Komitet Redakcyjny, podpisują umowę licencyjną.

Umowa wydawnicza z autorem artykułu

Stats

Number of views and downloads: 3738
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

logistics, customer service, supply chain
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop