CSR jako narzędzie komunikacji marketingowej firm sektora TSL
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ECON.2015.011Słowa kluczowe
csr, komunikacja marketingowa, społeczne zaangażowanieAbstrakt
W artykule skupiono się na określeniu idei i roli jaką może odgrywać społeczna odpowiedzialność biznesu w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw sektora TSL. Opisano sposób komunikowania przez wymienione podmioty działalności z zakresu CSR poprzez firmowe strony internetowe. Pokazano wybrane obszary zaangażowania oraz związek jaki istnieje pomiędzy działaniami o charakterze prospołecznym, a aktywnością z zakresu komunikacji marketingowej w firmach logistycznych.Bibliografia
Aniszewska G. (2010), CSR a kultura organizacyjna, „Marketing i rynek” 12, 2–8.
Friedman M. (1970), The Social Responsibility of Business is to Increase Its Profits, „The New York Times Magazine”, 33.
Gasparski L., Rutkowski I., Wrzosek W. (1992), Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa.
Gontarczyk K. (2003), Firma prospołeczna, „Marketing w praktyce”, 1, 26–28.
Greszta M., Kozakiewicz M. (2009), Indeks BI-NGO 2009. Komunikowanie o społecznym zaangażowaniu firm w Internecie. Instrukcje dla badaczy, Instytut Partnerstwa Biznesu i Organizacji Pozarządowych BI_NGO, Łódź.
Kotler Ph., Keller K. L. (2012), Marketing, Rebis, Poznań.
Okoń M. (2009), Związek między PR a CSR, „Gazeta Finansowa”, 18.09, 23.
Piasta Ł. (1996), Public relations. Istota techniki, Centrum Informacji Menedżera, Warszawa.
Stopczyńska K. (2014), Rola społecznej odpowiedzialności biznesu jako czynnika w ocenie wiarygodności partnerów handlowych, [w:] Raczkowski K. (red.), Bezpieczeństwo ekonomiczne obrotu gospodarczego, Wolters Kluwer SA, Warszawa.
Weinstein K. (1994), Komunikowanie się, [w:] Stewart D.M. (red.), Praktyka kierowania, PWE, Warszawa.
Wieczorkowska M. (2003), Elementy marketingu społecznego i ich zastosowanie w kampanii antynikotynowej, „Marketing i rynek”, 3, 24–30.
Woźniakowski M. (2009), Wykorzystanie idei społecznej odpowiedzialności w działaniach public relations instytucji bankowych, [w:] Piotrowska-Piątek A., Ruczkowski P. (red.), Wyzwania w systemie bankowym w XXI wieku, Wyższa Szkoła Ekonomii i Prawa w Kielcach.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Autorzy, których teksty zostaną przyjęte do publikacji, po uzyskaniu pozytywnych recenzji wydawniczych oraz zaakceptowaniu do publikacji przez Komitet Redakcyjny, podpisują umowę licencyjną.
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 685
Liczba cytowań: 0