Telepraca – szanse i zagrożenia
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ECON.2009.014Słowa kluczowe
telepraca, telepracownikAbstrakt
Przedmiotem artykułu jest telepraca stanowiąca specyficzną formę zatrudnienia nietypowego. W artykule zawarto analizę jej uwarunkowań, form, zalet i ograniczeń.
Bibliografia
Czobot A. (2004), Nowe formy zatrudnienia. Kierunki rozwoju i nowelizacji, PWN, Warszawa.
GUS (2008), Zatrudnienie w Polsce 2007. Bezpieczeństwo na elastycznym rynku pracy, Warszawa.
Kryńska E. (2001), Dylematy polskiego rynku pracy, IPiSS, Warszawa.
Machol-Zajda L. (2007), Elastyczne formy pracy – poradnik dla pracodawcy, Wydawnictwo WSE, Białystok.
Matczewski A. (2003), Praca i zarządzanie w sieciach, [w:] A. Matczewski (red.), Praca i zarządzanie w sieciach, Śląskie Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania i Nauk Społecznych, Tychy.
Najmiec A. (2003), Psychologiczne, społeczne i organizacyjne uwarunkowania telepracy, „Bezpieczeństwo Pracy”, nr 1, 20–22.
Nilles J. (2003), Telepraca. Strategie kierowania wirtualną załogą, WNT, Warszawa.
Szewczyk A. (2004), Informacja w walce z bezrobociem, PWN, Warszawa.
Toffler A. (1986), Trzecia fala, PIW, Warszawa.
Toffler A., Toffler H. (1995), Budowa nowej cywilizacji. Polityka trzeciej fali, Zysk i S-ka, Poznań.
Wiśniewski J. (2007), Zatrudnianie pracowników w formie telepracy, TNOiK, Toruń.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Autorzy, których teksty zostaną przyjęte do publikacji, po uzyskaniu pozytywnych recenzji wydawniczych oraz zaakceptowaniu do publikacji przez Komitet Redakcyjny, podpisują umowę licencyjną.
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 536
Liczba cytowań: 0