Funkcje logistyki w procesie obsługi klienta
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ECON.2009.002Słowa kluczowe
logistyka, obsługa klienta, łańcuch dostawAbstrakt
W artykule wykazano, że obsługa klienta jest jednym z głównych obszarów, które stanowią o istocie logistyki. Oznacza to, iż jednym z podstawowych zadań logistyki jest realizacja właściwego (z punktu widzenia klienta oraz efektywności działań przedsiębiorstwa) poziomu obsługi klienta.
Bibliografia
Ballou R. H. (1997), Business Logistics Management, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, N.J.
Beier F. J., Rutkowski K. (2004), Logistyka, SGH, Warszawa.
Blaik P. (1996), Logistyka. Koncepcja zintegrowanego zarządzania przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa.
Blaik P., Matwiejczuk R. (2008), Logistyczny łańcuch wartości, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole.
Chaberek M. (1999), Logistyka – dawne i współczesne płaszczyzny praktycznego jej stosowania, „Pieniądze i Więź”, nr 3.
Chaberek M. (2000a), Koncepcja zarządzania logistycznego jako współczesny paradygmat sterowania procesami gospodarczymi, „Zeszyty Naukowe UMK”, z. 341, Toruń.
Chaberek M. (2000b), Logistyka – zarządzanie logistyczne – zarządzanie logistyką, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka”, nr 9.
Chaberek M. (2002a), Makro- i mikroekonomiczne aspekty wsparcia logistycznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
Chaberek M. (2002b), Wsparcie logistyczne działalności gospodarczej jako podstawa kształtowania współczesnych strategii konkurencji, [w:] Studia Gdańskie. Wizje i rzeczywistość, Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna, Gdańsk.
Chaberek M., Petrykowska J. (2002), Logistyczne łańcuchy dostaw w świadomości i praktyce (wybranych) firm polskich, [w:] Zarządzanie marketingowe w polskich przedsiębiorstwach. Stan, zastosowanie, tendencje i kierunki zmian, t. 1: S. Kaczmarczyk (red.) Raport z badania, Wydawnictwo UMK, Toruń.
Christopher M. (1998), Logistyka i zarządzanie łańcuchem podaży, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
Coyle J. J., Bardi E. J., Langley C. J. Jr. (1992), The Management of Business Logistic, West Publishing Company, St. Paul.
Emerson C. J., Grimm C. M. (1996), Logistics and Marketing Components of Customer Service an Empirical Test of the Mentzer Model, „International Journal of Physical Distribution & Logistics Managament”, No. 6.
Glimour P. (1994), Customer service: Differentiation by Market Segment, „International Journal of Phisical Distribution & Logistics Management”, No. 4.
Kempny D. (2001), Logistyczna obsługa klienta, PWE, Warszawa.
Krawczyk S. (2000), Logistyka w zarządzaniu marketingiem, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław.
Krawczyk S. (2001), Zarządzanie procesami logistycznymi, PWE, Warszawa.
Petrykowska J. (2007), Obsługa klienta jako czynnik kształtujący lojalność nabywców, [w:] S. Makarski (red.), Marketingowe mechanizmy kształtowania lojalności, Wydawnictwo UR, Rzeszów.
Sachary Ph. B. (1984), Logistic Decision, Text and Cases, The Dryden Press, Chicago. Skowronek Cz., Sariusz-Wolski Z. (2008), Logistyka w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa.
Szudrowicz A. (2003), Koncepcja integracji łańcucha dostaw, [w:] M. Ciesielski (red.), Logistyka we współczesnym zarządzaniu, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Autorzy, których teksty zostaną przyjęte do publikacji, po uzyskaniu pozytywnych recenzji wydawniczych oraz zaakceptowaniu do publikacji przez Komitet Redakcyjny, podpisują umowę licencyjną.
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 3406
Liczba cytowań: 0