Czarne słońca, białe księżyce — śmierć w sztuce Aliny Szapocznikow i Angeliki Markul
DOI:
https://doi.org/10.12775/AE.2012.015Słowa kluczowe
Feminist art, feminine language, illness, death, sculpture, installationAbstrakt
Both of the artists are painfully honest, and through pain, they talk about death. Rarely ever is it naïve and trivial, sometimes it is serious and acute, frequently it is metaphorical and literal. Death reoccurs in the lives and works of these two women quite often. Alina Szapocznikow and Angelika Markul—two artists operating within different historical-artistic spaces—they tell a shocking tale in a specific feminine language. The tale of slow vanishing, crushing destruction, about that exhalation which is not followed by another inhalation.
Pobrania
Opublikowane
2012-12-01
Jak cytować
1.
LEWANDOWSKA, Katarzyna. Czarne słońca, białe księżyce — śmierć w sztuce Aliny Szapocznikow i Angeliki Markul. Archiwum Emigracji [online]. 1 grudzień 2012, s. 183–192. [udostępniono 3.12.2023]. DOI 10.12775/AE.2012.015.
Numer
Dział
ARTYSTKI POLSKIE W ŚRODOWISKU PARYSKIM: WOKÓŁ ALICJI HALICKIEJ
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 323
Liczba cytowań: 0