TAMING THE FUTURE: THOUGHTS, DREAMS, AND IMAGINATION IN LOS INDOMABLES PENSAMIENTOS DEL SEÑOR O BY AMALIA BOSELLI AND VERO GATTI
DOI: http://dx.doi.org/10.12775/LL.2.2019.001
Abstract
Keywords
Full Text:
PDF (Polish)References
BOSELLI, A., GATTI, V. (2016). Los indomables pensamientos del Señor O. Buenos Aires: Adriana Hidalgo editora S.A.
BURNETT, F.H. (1999). Tajemniczy ogród (przeł. J. Włodarkiewicz). Warszawa: Prószyński i S-ka.
CACKOWSKA, M. (2009). Czym jest książka obrazkowa? O pojmowaniu książki obrazkowej dla dzieci w Polsce – część II. „Ryms”, 6, s. 14-16. Pozyskano z http://ryms.pl/artykul_szczegoly/12/czym-jest-ksiazka-obrazkowa-o-pojmowaniu- ksiazki-obrazkowej-dla-dzieci-w-polsce-czesc-i-ii-i-iii.html.
CACKOWSKA, M., DYMEL-TRZEBIATOWSKA, H., SZYŁAK, J. (red.) (2017). Książka obrazkowa. Wprowadzenie. Poznań: Instytut Kultury Popularnej.
ECO, U. (1996). Nadinterpretowanie tekstów. W: S. Collini (red.), Interpretacja i nadinterpretacja. Kraków: Wydawnictwo ZNAK.
FORTUNA, P. (2007). Zmiana przekonań w wyimaginowanym świecie. Rola wyobraźni w perswazji narracyjnej. W: P. Francuz (red.), Obrazy w umyśle: studia nad percepcją i wyobraźnią (s. 249-270). Warszawa: Scholar.
HALLBERG, K. (1982). Litteraturvetenskapen och bilderboksforskningen. „Tidskrift főr litteraturvetenskap”, 3–4, s. 163–168.
KLINGER, E. (1990). Daydreaming: Using Waking Fantasy and Imagery for Self- Knowledge and Creativity. Los Angeles: Jeremy P. Tarcher.
KLINGER, E. (1994). On Living Tomorrow Today: The Quality of Inner Life as aFunction of Goal Expectations. W: Z. Zalewski (red.), Psychology of Future Orientation (s. 97-106). Lublin: TN KUL.
ŁAPIŃSKI, Z. (2009). Widziane, wyobrażone, pomyślane. „Teksty Drugie”, 1-2, s. 46-56.
MARUSZEWSKI, T. (2011). Psychologia poznania. Umysł i świat. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
MĘCZKOWSKA-CHRISTIANSEN, A. (2010). Dyskursy dzieciństwa a polityka. Pomiędzy wykluczeniem a obywatelskim uczestnictwem. „Problemy Wczesnej Edukacji”, 2 (12), s. 25-38.
NIKOLAJEVA, M., SCOTT, C. (2006). How Picturebooks Work, New York-London: Routledge.
POULET, G. (1977). Metamorfozy czasu: szkice krytyczne. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
REISBERG, D., WILSON, M., Smith, J.D. (1991). Auditory Imagery and Inner Speech. W: Logie, R.H., Denis, M. (red.), Mental Images in Human Cognition (s. 59-81). Amsterdam-New York: North-Holland.
REMBOWSKA-PŁUCIENNIK, M. (2012). Poetyka intersubiektywności: kognitywistyczna teoria narracji a proza XX wieku. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
REMBOWSKA-PŁUCIENNIK, M. (2009). Wizualne efekty i afekty. Obrazowanie mentalne a emocjonalne zaangażowanie czytelnika. „Teksty Drugie”, 6, s. 120-134.
RICOEUR, P. (1984). Proces metaforyczny jako poznanie, wyobrażenie i odczuwanie. „Pamiętniki Literackie”, LXXV, s. 269-286.
ROUSSEAU, J.J. (1955). Emil czyli o wychowaniu. 1. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.
ROUSSEAU, J.J. (1967). Przechadzki samotnego marzyciela. Warszawa: Czytelnik. SINGER, J.L. (1980). Marzenie dzienne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
STEPHENS, J. (2011). Schemas and Scripts: Cognitive Instruments and the Representation of Cultural Diversity in Children's Literature. W: K. Mallan, C. Bradford (red.), Contemporary Children's Literature and Film (s. 12-35). Palgrave Macmillan. doi 10.1007/978-0-230-34530-0_2.
ZALEWSKI, Z. (1994). Towards a Psychology of the Personal Future. W: Z. Zalewski (red.), Psychology of Future Orientation. Lublin: TN KUL.
ZIMBARDO, P., Boyd, J. (2009). Paradoks czasu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Refbacks
- There are currently no refbacks.