Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Dla Recenzentów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Journal of Positive Management

PERSONNEL MARKETING AS A STIMULANT FOR CREATING A NEW COMPANY IDENTITY
  • Strona domowa
  • /
  • PERSONNEL MARKETING AS A STIMULANT FOR CREATING A NEW COMPANY IDENTITY
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 3 Nr 1 (2012) /
  4. Articles

PERSONNEL MARKETING AS A STIMULANT FOR CREATING A NEW COMPANY IDENTITY

Autor

  • Joanna Żarnik-Żuławska Uniwersytet Mikołaja Kopernika

DOI:

https://doi.org/10.12775/JPM.2012.008

Słowa kluczowe

personnel marketing, company identity, image of the organization, corporate behaviour, organizational culture, staff turnover

Abstrakt

The number of companies in the service sector has been growing constantly in the last several years. The appropriate use of staff and professional customer service by employees is possible if the company meets the expectations of employees. Companies pay more attention to the development of such an internal environment that fosters employee satisfaction. This forms a new dimension of the identity of the company, in which ethical norms and values play a crucial role. This paper describes the selected concepts of identity of the organization as the foundation of the creation of the corporate image. The article defines the concepts: personnel marketing, company identity, image of the organization, and explains the relationships between these concepts. The author has tried to find relationship between the Corporate Behaviour and the level of staff satisfaction (new employees) and staff turnover.

Bibliografia

Altkorn, J. (2002), Kształtowanie nowego wizerunku firmy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Kraków.

Armstrong, M. (2007), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska, Kraków.

Bańka, W. (1998), Zarządzanie personelem w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.

Cenker, E.M. (2000), Public Relations, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań. Dobiegała-Korona, B., Doligalski, T. (2010), Zarządzanie wartością klientów. Pomiar i strategie, Wydawnictwo Poltext, Warszawa.

Głuszek, E. (2004), Zarządzanie zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław.

Gruszecki, T. (2002), Współczesne teorie przedsiębiorstw, Wydawnictwo PWN, Warszawa. Haffer, M., Sudoł, S. (1999), Przedsiębiorstwo wobec wyzwań przyszłości, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń.

Kasiewicz, S., Możaryn, H. (2004), Teoria przedsiębiorstw, Wydawnictwo Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa.

Konecki, K. (2002), „Odporność na zmianę. Główne czynniki zmiany tożsamości organizacji w polskich przedsiębiorstwach przemysłowych”, in: Konecki, K. (Ed.), Socjologia Gospodarki. Rynek, instytucje, zarządzanie, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Kupieckiej, Łódź, available at: http://qsr.webd.pl/KKonecki/publikacje/publikacja9.html (accessed 6 November 2012).

Kotler, P. (2010), Marketing 3.0, Wydawnictwo MT Biznes Sp. z o.o., Warszawa.

Low, J., Kalafut, P.C. (2004), Niematerialna wartość firmy. Ukryte źródła przewagi konkurencyjnej, Wydawnictwo Oficyny Ekonomicznej, Kraków.

Lundy, O., Cowling, A. (2000), Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Oficyny Ekonomicznej, Kraków.

Mroziewicz, M. (2008), Kapitał intelektualny współczesnego przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Difin, Warszawa.

Mruk, H., Pilaczyk, B., Szulce, H. (2005), Marketing uwarunkowania i instrumenty, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań.

Otto, J. (2001), Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.

Phillips, D.T. (2009), Abraham Lincoln: skuteczne strategie na trudne czasy, Wydawnictwo Helion, Gliwice.

Romanowska, M., Trocki, M. (2002), Przedsiębiorstwo partnerskie, Wydawnictwo Difin, Warszawa.

Rosenbluth, D., Hal, F., McFerrin, P. (2009), Po drugie klient. Zadowoleni pracownicy gwarancja sukcesu firmy, Wydawnictwo Oficyny Ekonomicznej, Kraków.

Szozda, N. (2011), “Instrumenty marketingu wewnętrznego w firmach usługowych branży IT”, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach, 1(7), pp. 173–185.

Wiścicka, M. (2010), “Czynniki kształtujące zachowania personelu jednostek samorządu terytorialnego jako wewnętrznego klienta firmy”, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, No. 15, pp. 293–305.

Yokoyama, J., Michelli, J. (2007), Kiedy ryby latają. Jak stworzyć energiczne środowisko pracy, Wydawnictwo MT Biznes, Łódź.

Zarębska, A. (2008), Tożsamość organizacyjna przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Difin, Warszawa.

Zbigień-Maciąg L. (1996), Marketing personalny, czyli jak zarządzać pracownikami w firmie, Wydawnictwo Business Press, Warszawa.

Journal of Positive Management

Pobrania

  • PDF (English)

Opublikowane

2012-05-24

Jak cytować

1.
ŻARNIK-ŻUŁAWSKA, Joanna. PERSONNEL MARKETING AS A STIMULANT FOR CREATING A NEW COMPANY IDENTITY. Journal of Positive Management [online]. 24 maj 2012, T. 3, nr 1, s. 105–120. [udostępniono 3.7.2025]. DOI 10.12775/JPM.2012.008.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 3 Nr 1 (2012)

Dział

Articles

Licencja

Copyright

Articles submitted to the journal should not have been published before in their current or substantially similar form, or be under consideration for publication with another journal. Authors submitting articles for publication warrant that the work is not an infringement of any existing copyright and will indemnify the publisher against any breach of such warranty. For ease of dissemination and to ensure proper policing of use, papers and contributions become the legal copyright of the publisher unless otherwise agreed.

Plagiarism and ghostwriting

In response to the issue of plagiarism and ghostwriting the editors of the Journal of Positive Management has introduced the following rules to counteract these phenomena:

1. Contributors should be aware of their responsibility for a content of manuscripts.

2. Collective authors are obliged to reveal the contribution and an affiliation of each author (i.e. who is an author of specified part of a paper).

3. Any act of dishonesty will be denounced, the editors will inform appropriate institutions about the situation and give evidence of all cases of misconduct and unethical behaviour.

4. The editors may ask contributors for financial disclosure (i.e. contribution of specified institutions).

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 558
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

personnel marketing, company identity, image of the organization, corporate behaviour, organizational culture, staff turnover
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa