PERSONNEL MARKETING AS A STIMULANT FOR CREATING A NEW COMPANY IDENTITY
DOI:
https://doi.org/10.12775/JPM.2012.008Keywords
personnel marketing, company identity, image of the organization, corporate behaviour, organizational culture, staff turnoverAbstract
The number of companies in the service sector has been growing constantly in the last several years. The appropriate use of staff and professional customer service by employees is possible if the company meets the expectations of employees. Companies pay more attention to the development of such an internal environment that fosters employee satisfaction. This forms a new dimension of the identity of the company, in which ethical norms and values play a crucial role. This paper describes the selected concepts of identity of the organization as the foundation of the creation of the corporate image. The article defines the concepts: personnel marketing, company identity, image of the organization, and explains the relationships between these concepts. The author has tried to find relationship between the Corporate Behaviour and the level of staff satisfaction (new employees) and staff turnover.
References
Altkorn, J. (2002), Kształtowanie nowego wizerunku firmy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Kraków.
Armstrong, M. (2007), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska, Kraków.
Bańka, W. (1998), Zarządzanie personelem w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.
Cenker, E.M. (2000), Public Relations, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań. Dobiegała-Korona, B., Doligalski, T. (2010), Zarządzanie wartością klientów. Pomiar i strategie, Wydawnictwo Poltext, Warszawa.
Głuszek, E. (2004), Zarządzanie zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław.
Gruszecki, T. (2002), Współczesne teorie przedsiębiorstw, Wydawnictwo PWN, Warszawa. Haffer, M., Sudoł, S. (1999), Przedsiębiorstwo wobec wyzwań przyszłości, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń.
Kasiewicz, S., Możaryn, H. (2004), Teoria przedsiębiorstw, Wydawnictwo Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa.
Konecki, K. (2002), „Odporność na zmianę. Główne czynniki zmiany tożsamości organizacji w polskich przedsiębiorstwach przemysłowych”, in: Konecki, K. (Ed.), Socjologia Gospodarki. Rynek, instytucje, zarządzanie, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Kupieckiej, Łódź, available at: http://qsr.webd.pl/KKonecki/publikacje/publikacja9.html (accessed 6 November 2012).
Kotler, P. (2010), Marketing 3.0, Wydawnictwo MT Biznes Sp. z o.o., Warszawa.
Low, J., Kalafut, P.C. (2004), Niematerialna wartość firmy. Ukryte źródła przewagi konkurencyjnej, Wydawnictwo Oficyny Ekonomicznej, Kraków.
Lundy, O., Cowling, A. (2000), Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Oficyny Ekonomicznej, Kraków.
Mroziewicz, M. (2008), Kapitał intelektualny współczesnego przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
Mruk, H., Pilaczyk, B., Szulce, H. (2005), Marketing uwarunkowania i instrumenty, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań.
Otto, J. (2001), Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
Phillips, D.T. (2009), Abraham Lincoln: skuteczne strategie na trudne czasy, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
Romanowska, M., Trocki, M. (2002), Przedsiębiorstwo partnerskie, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
Rosenbluth, D., Hal, F., McFerrin, P. (2009), Po drugie klient. Zadowoleni pracownicy gwarancja sukcesu firmy, Wydawnictwo Oficyny Ekonomicznej, Kraków.
Szozda, N. (2011), “Instrumenty marketingu wewnętrznego w firmach usługowych branży IT”, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach, 1(7), pp. 173–185.
Wiścicka, M. (2010), “Czynniki kształtujące zachowania personelu jednostek samorządu terytorialnego jako wewnętrznego klienta firmy”, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, No. 15, pp. 293–305.
Yokoyama, J., Michelli, J. (2007), Kiedy ryby latają. Jak stworzyć energiczne środowisko pracy, Wydawnictwo MT Biznes, Łódź.
Zarębska, A. (2008), Tożsamość organizacyjna przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
Zbigień-Maciąg L. (1996), Marketing personalny, czyli jak zarządzać pracownikami w firmie, Wydawnictwo Business Press, Warszawa.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
Articles submitted to the journal should not have been published before in their current or substantially similar form, or be under consideration for publication with another journal. Authors submitting articles for publication warrant that the work is not an infringement of any existing copyright and will indemnify the publisher against any breach of such warranty. For ease of dissemination and to ensure proper policing of use, papers and contributions become the legal copyright of the publisher unless otherwise agreed.
Plagiarism and ghostwriting
In response to the issue of plagiarism and ghostwriting the editors of the Journal of Positive Management has introduced the following rules to counteract these phenomena:
1. Contributors should be aware of their responsibility for a content of manuscripts.
2. Collective authors are obliged to reveal the contribution and an affiliation of each author (i.e. who is an author of specified part of a paper).
3. Any act of dishonesty will be denounced, the editors will inform appropriate institutions about the situation and give evidence of all cases of misconduct and unethical behaviour.
4. The editors may ask contributors for financial disclosure (i.e. contribution of specified institutions).
Stats
Number of views and downloads: 361
Number of citations: 0