Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Editorial Board
    • List of Reviewers
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

VISUAL MERCHANDISING ON THE EXAMPLE OF NETWORK SHOP MOHITO
  • Home
  • /
  • VISUAL MERCHANDISING ON THE EXAMPLE OF NETWORK SHOP MOHITO
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 43 No. 2 (2016) /
  4. Articles

VISUAL MERCHANDISING ON THE EXAMPLE OF NETWORK SHOP MOHITO

Authors

  • Katarzyna Liczmańska Nicolaus Copernicus University in Toruń http://orcid.org/0000-0001-6548-055X
  • Danuta Balcerak Nicolaus Copernicus University in Toruń

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2016.024

Keywords

visual merchandising, interior design, market competition

Abstract

Visual merchandising is intensively developing field, especially in recent years when observe a very strong market competition. In the Internet age, when consumers can make purchases with one click finger, traditional sellers have to try hard to attract the attention of a potential customer. Unusual shop window or interior design should stand out from others, offered by the competition, which is why the theme of visual merchandising attaches a great importance and it constitutes an important aspect of competitive advantage. The aim of the study is to assess the impact of marketing on the visual behavior of clients in salons network Mohito. The analysis of the impact of changes in the rules of visual merchandising and change the arrangement of the showroom on the purchasing decisions of customers. The authors posed the hypothesis that changes in the visual merchandising positive effect on customer interest product. Research technique used in this study was to survey.

References

Borusiak B. (2005), Merchandising, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań.

Harłacz M. (2013), Visual merchandising – dzień dobry!, „Branża dziecięca”, nr 1.

Nowacki R. (2003), Visual promotion i merchandising jako czynniki aktywizujące sprzedaż przedsiębiorstwa handlowego, „Handel wewnętrzny”, nr 4-5.

Pałgan R. (2012), Merchandising, Akademia Morska w Gdyni, Gdynia.

Pickton D., Broderick A. (2001), Integrated Marketing Communications, Pearson Education.

Białoń L., Gawron A., Kamińska A., Stupałkowski M., Szymańska K., Werner E. (2011), Marketing w handlu, pod red. L. Białoń, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie, Warszawa.

Borusiak B. (2005), Merchandising, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań.

Diamond J., Diamond E. (2007), Merchandising. Magnetyzm przestrzeni handlowej, Gliwice.

Kolasińska - Morawska K.(2011), Merchandising z kreacją atmosfery jako forma komunikacji z klientem w miejscu sprzedaży, [w:] Trippner M., Al-Noorachi M. (red.), Przedsiębiorczość i zarządzanie, SWSPiZ w Łodzi, Tom XII, Zeszyt 5.

Skowron S., Jakubiuk E. (2012), Visual Merchandising jako efektywny sposób przyciągania klientów, Politechnika Lubelska, Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Komunikacja rynkowa podmiotów rynkowych, Zeszyty naukowe nr 712, Problemy zarządzania, finansów i marketingu, nr 26, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.

Visual Merchandising Blog, // www.visualmerchandising.blog.pl, (12.08.2015).

Wiśniewska A.M., Dudko M. (2016), Budowa programów lojalnościowych, AUNC Zarządzanie, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.

Witek L. (2006), Wykorzystanie merchandisingu w sterowaniu wyborami konsumentów, Studia i prace kolegium zarządzania i finansów, Zeszyt Naukowy 69, SGGW w Warszawie, Wyd. Elipsa.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2016-09-01

How to Cite

Liczmańska, Katarzyna, and Danuta Balcerak. 2016. “VISUAL MERCHANDISING ON THE EXAMPLE OF NETWORK SHOP MOHITO”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management 43 (2):141-52. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2016.024.
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 43 No. 2 (2016)

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 851
Number of citations: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

visual merchandising, interior design, market competition
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop