VISUAL MERCHANDISING ON THE EXAMPLE OF NETWORK SHOP MOHITO
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2016.024Keywords
visual merchandising, interior design, market competitionAbstract
Visual merchandising is intensively developing field, especially in recent years when observe a very strong market competition. In the Internet age, when consumers can make purchases with one click finger, traditional sellers have to try hard to attract the attention of a potential customer. Unusual shop window or interior design should stand out from others, offered by the competition, which is why the theme of visual merchandising attaches a great importance and it constitutes an important aspect of competitive advantage. The aim of the study is to assess the impact of marketing on the visual behavior of clients in salons network Mohito. The analysis of the impact of changes in the rules of visual merchandising and change the arrangement of the showroom on the purchasing decisions of customers. The authors posed the hypothesis that changes in the visual merchandising positive effect on customer interest product. Research technique used in this study was to survey.
References
Borusiak B. (2005), Merchandising, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań.
Harłacz M. (2013), Visual merchandising – dzień dobry!, „Branża dziecięca”, nr 1.
Nowacki R. (2003), Visual promotion i merchandising jako czynniki aktywizujące sprzedaż przedsiębiorstwa handlowego, „Handel wewnętrzny”, nr 4-5.
Pałgan R. (2012), Merchandising, Akademia Morska w Gdyni, Gdynia.
Pickton D., Broderick A. (2001), Integrated Marketing Communications, Pearson Education.
Białoń L., Gawron A., Kamińska A., Stupałkowski M., Szymańska K., Werner E. (2011), Marketing w handlu, pod red. L. Białoń, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie, Warszawa.
Borusiak B. (2005), Merchandising, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań.
Diamond J., Diamond E. (2007), Merchandising. Magnetyzm przestrzeni handlowej, Gliwice.
Kolasińska - Morawska K.(2011), Merchandising z kreacją atmosfery jako forma komunikacji z klientem w miejscu sprzedaży, [w:] Trippner M., Al-Noorachi M. (red.), Przedsiębiorczość i zarządzanie, SWSPiZ w Łodzi, Tom XII, Zeszyt 5.
Skowron S., Jakubiuk E. (2012), Visual Merchandising jako efektywny sposób przyciągania klientów, Politechnika Lubelska, Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Komunikacja rynkowa podmiotów rynkowych, Zeszyty naukowe nr 712, Problemy zarządzania, finansów i marketingu, nr 26, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.
Visual Merchandising Blog, // www.visualmerchandising.blog.pl, (12.08.2015).
Wiśniewska A.M., Dudko M. (2016), Budowa programów lojalnościowych, AUNC Zarządzanie, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Witek L. (2006), Wykorzystanie merchandisingu w sterowaniu wyborami konsumentów, Studia i prace kolegium zarządzania i finansów, Zeszyt Naukowy 69, SGGW w Warszawie, Wyd. Elipsa.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 721
Number of citations: 0