Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Editorial Board
    • List of Reviewers
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

THE INNOVATION AUDIT OF COMPANIES BASED IN THE KUYAVIAN-POMERANIAN PROVINCE
  • Home
  • /
  • THE INNOVATION AUDIT OF COMPANIES BASED IN THE KUYAVIAN-POMERANIAN PROVINCE
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 42 No. 1 (2015) /
  4. Articles

THE INNOVATION AUDIT OF COMPANIES BASED IN THE KUYAVIAN-POMERANIAN PROVINCE

Authors

  • Natalia Przybylska Nicolaus Copernicus University Faculty of Economic Sciences and Management

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2015.009

Keywords

innovation audit, innovativeness

Abstract

It seems that business management via focusing on a constant development is a feature of future companies. Effective business management is difficult and even impossible without commencing a business diagnosis. Only recognition and assessment of a business’ and its environment’s potential gives an opportunity to plan and implement company’s targets. The point of innovation, which is a variable and demanding area (demanding attention, knowledge, time and determination), is creating new profitable solutions. The innovation audit is a research tool helpful in creating knowledge about a specific organization. It was used in an empirical research diagnosing the level of innovation among companies in the Kuyavian-Pomeranian province. Conclusions of the research specify which areas of the innovation have highest impact on business ’innovation and provide information on what range of activities to take to manage organization more effectively.

References

Abou-Zeid E.,Cheng Q. (2004) The effectiveness of innovation: a knowledge management approach. International Journal of Innovation Management, Vol. 8, No.3.

Andruszkiewicz K. (2012), Istota i znaczenie badań marketingowych [w:] Badania marketingowe w zarządzaniu organizacją, W. Popławski, E. Skawińska (red.), Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Bessant J., Tidd J. (2013), Innovation and entrepreneurship-second edition, John Wiley & Sons Ltd, Chichester.

Bessant J., Tidd J. (2005), Managing innovation: integrating technological, market and organizational change, John Wiley & Sons Ltd, Chichester.

Dewangan V., Godse M. (2014), Towards a holistics enterprises innovation performance measurement system”, Technovation 34.

Downe A. G. (2012), Relational capital and SME collaborative strategy in the Malaysian service industry, Int. J. Services, Economics and Management, Vol. 4, No. 2.

Goldman N. (2010), Measurement+Research= Improvement+Innvation, Credit Union Journal, October 4.

Jemielniak D., Koźmiński A. K. (2008), Zarządzanie wiedzą. Podręcznik akademicki, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.

Poznańska K. (1998), Uwarunkowania innowacji w małych i średnich przedsiębiorstwach, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.

Schumpeter J.A (1995)., Socjalizm. Kapitalizm. Demokracja, PWN, Warszawa.

Trias De Bes F, Kotler P. (2013), Innowacyjność przepis na sukces. Model „od A do F”, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań.

Zastempowski M. (2010), Uwarunkowania budowy potencjału innowacyjnego polskich małych i średnich przedsiębiorstw, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

Downloads

  • PDF

Published

2015-08-01

How to Cite

Przybylska, Natalia. 2015. “THE INNOVATION AUDIT OF COMPANIES BASED IN THE KUYAVIAN-POMERANIAN PROVINCE”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management 42 (1):113-26. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2015.009.
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 42 No. 1 (2015)

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 475
Number of citations: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

innovation audit, innovativeness
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop