Instrumenty promocji imprez biegowych

Andżelika Dzięgiel

DOI: http://dx.doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.015

Abstrakt


Od 2013 roku jogging stał się najbardziej popularną aktywnością fizyczną wśród Polaków. Ta dyscyplina sportu jest uprawiana przez 36% społeczności, co wpłynęło zarówno na wzrastającą liczbę osób biorących udział w imprezach biegowych oraz zjawisko silnej konkurencji wśród organizatorów wydarzeń. Stąd działania promocyjne to najważniejszy element strategii marketingowych stosowany podczas organizacji przedsięwzięć sportowych. Aktualnie Internet stanowi najcenniejsze źródło informacji o różnych imprezach. W niniejszej pracy przedstawiono kompleksową analizę narzędzi promotion-mix stosowanych podczas realizacji imprez biegowych w Polsce wraz z wyszczególnieniem instrumentów zastosowanych przez toruńskich organizatorów w 2012 roku.

Słowa kluczowe


imprezy biegowe; marketing-mix; promocja; promotion-mix; Toruń

Pełny tekst:

PDF

Bibliografia


ARC Rynek i Opinia, (2013), Sponsoring Monitor 2012/2013, http://www.arc.com.pl/do_biegu_gotowi_start!-40999477-pl.html, [30.10.2013].

Armstrong G., Kotler Ph. (2012), Marketing. Wprowadzenie, Wyd. Oficyna, Warszawa.

Dzięgiel A. (2013), Wpływ imprez sportowych na rozwój turystyki w Toruniu, Praca magisterska, WNEiZ UMK, Toruń.

Johann M. (2009), Strategie marketingowe w turystyce, Wyd. Difin, Warszawa.

Klisiński J. (2008), Marketing w biznesie sportowym, Wyd. WSEiA, Bytom.

Pabian A. (20008), Promocja. Nowoczesne środki i formy. Monografia, Wyd. Difin, Warszawa.

Pogorzelski S. (2007), Od marketingu do sponsoringu: komunikacja w marketingu sportowym, [w:] H. Mruk, R. Śliwowski, K. Kropielnicki, P. Matecki, P. Przybylska, M. Furlepa (red.), Marketingowe zarządzanie sportem, Wyd. Sport & Business Fundation, Poznań.

Sowier-Kasprzyk I., Chrzan E. (2008), Marketingowe aspekty organizacji imprez sportowych ze szczególnym uwzględnieniem promocji na przykładzie I Biegu Częstochowskiego, [w:] J. Klisiński, Finanse i marketing w sporcie, Wyd. WSEiA. Bytom.

Sowier-Kasprzyk I., Chrzan E. (2009), Wpływ propagowania nordic walking na rozwój produktu sportowo-rekreacyjngeo, [w:] J. Klisiński (red.), Marketing w sporcie i turystyce sportowej, Wyd. WSEiA, Bytom.

Śniadek J. (2008), Marketing sportu powszechnego – nowoczesne narzędzia oddziaływania na konsumenta usług sportowo-rekreacyjnych, [w:] W.W. Gaworecki, Z. Mroczyński, Tury-styka i sport dla wszystkich w promocji zdrowego stylu życia, Wyd. WSTiH, Gdańsk.

Waśkowski Z. (2013), Koncepcja marketingu w sporcie masowym, referat wygłaszany podczas ogólnopolskiej konferencji metodycznej nt. Marketingowe aspekty organizacji imprez bie-gowych, UEP, Poznań 24-25.10.2013.

Woźniczka J. (2012), Efekty reklamy i ich pomiar, Wyd. UE, Wrocław.

http://tkson.pl.tl, [30.10.2013].

http://www.biegzamkowy.pl, [30.10.2013].

https://www.facebook.com, [30.10.2013].

http://www.maratontorunski.pl, [30.10.2013].

http://www.runtorun.pl, [30.10.2013].


##plugins.generic.alm.title##

##plugins.generic.alm.loading##

Metrics powered by PLOS ALM






ISSN (print) 1689-8966
ISSN (online) 2450-7040

logo
 
 
 
Action funded by the Ministry of Science and Higher Education under the contract number 916/P-DUN/2019 by funds dedicated to dissemination of research findings. Preparing for publication papers in English and employing reviewers affiliated in research institutions abroad in 8 issues of the journal Acta Universitatis Nicolai Copernici Zarządzanie in 2019-2020: Vol. 46, No. 1-4 (2019), Vol. 47, No. 1-4 (2020)

Partnerzy platformy czasopism