Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Programowa
    • Lista recenzentów
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Instrumenty promocji imprez biegowych
  • Strona domowa
  • /
  • Instrumenty promocji imprez biegowych
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 41 Nr 2 (2014) /
  4. Artykuły

Instrumenty promocji imprez biegowych

Autor

  • Andżelika Dzięgiel Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.015

Słowa kluczowe

imprezy biegowe, marketing-mix, promocja, promotion-mix, Toruń

Abstrakt

Od 2013 roku jogging stał się najbardziej popularną aktywnością fizyczną wśród Polaków. Ta dyscyplina sportu jest uprawiana przez 36% społeczności, co wpłynęło zarówno na wzrastającą liczbę osób biorących udział w imprezach biegowych oraz zjawisko silnej konkurencji wśród organizatorów wydarzeń. Stąd działania promocyjne to najważniejszy element strategii marketingowych stosowany podczas organizacji przedsięwzięć sportowych. Aktualnie Internet stanowi najcenniejsze źródło informacji o różnych imprezach. W niniejszej pracy przedstawiono kompleksową analizę narzędzi promotion-mix stosowanych podczas realizacji imprez biegowych w Polsce wraz z wyszczególnieniem instrumentów zastosowanych przez toruńskich organizatorów w 2012 roku.

Bibliografia

ARC Rynek i Opinia, (2013), Sponsoring Monitor 2012/2013, http://www.arc.com.pl/do_biegu_gotowi_start!-40999477-pl.html, [30.10.2013].

Armstrong G., Kotler Ph. (2012), Marketing. Wprowadzenie, Wyd. Oficyna, Warszawa.

Dzięgiel A. (2013), Wpływ imprez sportowych na rozwój turystyki w Toruniu, Praca magisterska, WNEiZ UMK, Toruń.

Johann M. (2009), Strategie marketingowe w turystyce, Wyd. Difin, Warszawa.

Klisiński J. (2008), Marketing w biznesie sportowym, Wyd. WSEiA, Bytom.

Pabian A. (20008), Promocja. Nowoczesne środki i formy. Monografia, Wyd. Difin, Warszawa.

Pogorzelski S. (2007), Od marketingu do sponsoringu: komunikacja w marketingu sportowym, [w:] H. Mruk, R. Śliwowski, K. Kropielnicki, P. Matecki, P. Przybylska, M. Furlepa (red.), Marketingowe zarządzanie sportem, Wyd. Sport & Business Fundation, Poznań.

Sowier-Kasprzyk I., Chrzan E. (2008), Marketingowe aspekty organizacji imprez sportowych ze szczególnym uwzględnieniem promocji na przykładzie I Biegu Częstochowskiego, [w:] J. Klisiński, Finanse i marketing w sporcie, Wyd. WSEiA. Bytom.

Sowier-Kasprzyk I., Chrzan E. (2009), Wpływ propagowania nordic walking na rozwój produktu sportowo-rekreacyjngeo, [w:] J. Klisiński (red.), Marketing w sporcie i turystyce sportowej, Wyd. WSEiA, Bytom.

Śniadek J. (2008), Marketing sportu powszechnego – nowoczesne narzędzia oddziaływania na konsumenta usług sportowo-rekreacyjnych, [w:] W.W. Gaworecki, Z. Mroczyński, Tury-styka i sport dla wszystkich w promocji zdrowego stylu życia, Wyd. WSTiH, Gdańsk.

Waśkowski Z. (2013), Koncepcja marketingu w sporcie masowym, referat wygłaszany podczas ogólnopolskiej konferencji metodycznej nt. Marketingowe aspekty organizacji imprez bie-gowych, UEP, Poznań 24-25.10.2013.

Woźniczka J. (2012), Efekty reklamy i ich pomiar, Wyd. UE, Wrocław.

http://tkson.pl.tl, [30.10.2013].

http://www.biegzamkowy.pl, [30.10.2013].

https://www.facebook.com, [30.10.2013].

http://www.maratontorunski.pl, [30.10.2013].

http://www.runtorun.pl, [30.10.2013].

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2015-05-01

Jak cytować

Dzięgiel, Andżelika. 2015. „Instrumenty Promocji Imprez Biegowych”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 41 (2):33-49. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.015.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 41 Nr 2 (2014)

Dział

Artykuły

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 606
Liczba cytowań: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

imprezy biegowe, marketing-mix, promocja, promotion-mix, Toruń
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa