Instruments of promotion of the running events
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.015Keywords
running events, marketing-mix, promotion, promotion-mix, TorunAbstract
Since 2013, jogging has become the most popular physical activity among Poles. The discipline of sport is done by about 36% of the population which has influenced both the increasing number of people taking part in the running events and strong competition among the organizers of the events. Thus, promotion is the most important part of marketing strategies used during sporting events. Presently Internet is by far the most valuable source of information about different events. The study presents a comprehensive analysis of promotion-mix tools used during some running events in Poland, as well as specifies the instruments which were selected by Torun organizers in 2012.References
ARC Rynek i Opinia, (2013), Sponsoring Monitor 2012/2013, http://www.arc.com.pl/do_biegu_gotowi_start!-40999477-pl.html, [30.10.2013].
Armstrong G., Kotler Ph. (2012), Marketing. Wprowadzenie, Wyd. Oficyna, Warszawa.
Dzięgiel A. (2013), Wpływ imprez sportowych na rozwój turystyki w Toruniu, Praca magisterska, WNEiZ UMK, Toruń.
Johann M. (2009), Strategie marketingowe w turystyce, Wyd. Difin, Warszawa.
Klisiński J. (2008), Marketing w biznesie sportowym, Wyd. WSEiA, Bytom.
Pabian A. (20008), Promocja. Nowoczesne środki i formy. Monografia, Wyd. Difin, Warszawa.
Pogorzelski S. (2007), Od marketingu do sponsoringu: komunikacja w marketingu sportowym, [w:] H. Mruk, R. Śliwowski, K. Kropielnicki, P. Matecki, P. Przybylska, M. Furlepa (red.), Marketingowe zarządzanie sportem, Wyd. Sport & Business Fundation, Poznań.
Sowier-Kasprzyk I., Chrzan E. (2008), Marketingowe aspekty organizacji imprez sportowych ze szczególnym uwzględnieniem promocji na przykładzie I Biegu Częstochowskiego, [w:] J. Klisiński, Finanse i marketing w sporcie, Wyd. WSEiA. Bytom.
Sowier-Kasprzyk I., Chrzan E. (2009), Wpływ propagowania nordic walking na rozwój produktu sportowo-rekreacyjngeo, [w:] J. Klisiński (red.), Marketing w sporcie i turystyce sportowej, Wyd. WSEiA, Bytom.
Śniadek J. (2008), Marketing sportu powszechnego – nowoczesne narzędzia oddziaływania na konsumenta usług sportowo-rekreacyjnych, [w:] W.W. Gaworecki, Z. Mroczyński, Tury-styka i sport dla wszystkich w promocji zdrowego stylu życia, Wyd. WSTiH, Gdańsk.
Waśkowski Z. (2013), Koncepcja marketingu w sporcie masowym, referat wygłaszany podczas ogólnopolskiej konferencji metodycznej nt. Marketingowe aspekty organizacji imprez bie-gowych, UEP, Poznań 24-25.10.2013.
Woźniczka J. (2012), Efekty reklamy i ich pomiar, Wyd. UE, Wrocław.
http://tkson.pl.tl, [30.10.2013].
http://www.biegzamkowy.pl, [30.10.2013].
https://www.facebook.com, [30.10.2013].
http://www.maratontorunski.pl, [30.10.2013].
http://www.runtorun.pl, [30.10.2013].
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 439
Number of citations: 0