Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Editorial Board
    • List of Reviewers
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

Marketing research as a basis for planning marketing activities and marketing instruments for launching (the case of Struga company’s phosphorous fertiliser)
  • Home
  • /
  • Marketing research as a basis for planning marketing activities and marketing instruments for launching (the case of Struga company’s phosphorous fertiliser)
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 41 No. 1 (2014) /
  4. Articles

Marketing research as a basis for planning marketing activities and marketing instruments for launching (the case of Struga company’s phosphorous fertiliser)

Authors

  • Iwona Escher Nicolaus Copernicus University in Toruń Faculty of Economic Sciences and Management The Department of Marketing and Commerce http://orcid.org/0000-0002-2053-0549

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.005

Keywords

marketing, marketing research, marketing-mix, phosphorous fertilizer.

Abstract

The paper presents the role of properly planned and conducted marketing research in organizations operating in a changing and turbulent environment. In the description the author refers to a research conducted for STRUGA COMPANY. Its main objective was to obtain data to support company management in planning marketing activities and marketing instruments for launching on the polish market the company’s innovate fertiliser  made of ash produced in the firm during the process of combustion the animal by-products. 

References

Anitsal I., Girard T., Anitsal M. M., (2012), An Application of Services Marketing Mix Framework: How do Retailers Communicate Information on Their Sales Receipts?, „Business Studies Journal”, Vol. 4, No. 2.

Bariery współpracy przedsiębiorców i ośrodków naukowych. Raport, (2006), MNiSW, Warszawa.

Bruner G. C., (1989), The Marketing Mix: Time for Reconceptualization, „Journal of Marketing Education”, Vol.11; DOI: http://dx.doi.org/10.1177/027347538901100212

Brzeziński J., (1984), Elementy metodologii badań psychologicznych, PWN, Warszawa.

Churchill G. A., (2002), Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, PWN, Warszawa.

Constantinides E., (2006), The Marketing Mix Revisited: Towards the 21st Century Marketing, „Journal of Marketing Management”, Vol. 22, Issue 3/4;

DOI: http://dx.doi.org/10.1362/026725706776861190

Dymowski J., (2012), Dwa światy po dwóch stronach „błękitnego oceanu”?, [w:] R. Karaszewski (red.), Społeczna odpowiedzialność biznesu, GoodBrand & Company Polska, Warszawa.

English J. (2000), The Four "P"s of Marketing Are Dead, „Marketing Health Services”, Vol. 20, Issue 2.

Escher I., (2009), Marketingowa koncepcja, marketingowa orientacja czy rynkowa orientacja? O tych i innych nieporozumieniach wokół kluczowych terminów marketingowych, „Pieniądze i Więź”, nr 4.

Escher I., (2011a), Badania marketingowe, [w:] K. Andruszkiewicz (red.), Marketing. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo „Dom Organizatora”, Toruń.

Escher I., (2011b), Orientacja marketingowa i orientacja rynkowa jako efekt implementacji marketingu w organizacjach, [w:] K. Andruszkiewicz (red.), Marketing. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo „Dom Organizatora”, Toruń.

Escher I. (2011c), Wiedza, świadomość i postawa marketingowa pracowników przedsiębiorstw funkcjonujących na terenie Polski, [w:] S. Kaczmarczyk, J. Petrykowska (red.), Stan i rozwój marketingu w przedsiębiorstwach funkcjonujących na terenie Polski, „Handel Wewnętrzny”, wrzesień–październik.

Escher I., (2012a), Polski rynek nawozowy w opinii klientów Struga S.A. Raport z badania, Toruń 2012.

Escher I., Łapińska J., (2014), Ocena atrakcyjności rynkowej wariantów nowego produktu z zastosowaniem analizy wielokryterialnej (na przykładzie nawozu fosforowego), artykuł zgłoszony na konferencję pt. Zachowania konsumentów a zarządzanie organizacjami (Międzyzdroje, 19–20.05.2014 r.), uzyskał pozytywne recenzje, oczekuje na publikację w czasopiśmie „Handel Wewnętrzny”.

Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., (2000), Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa.

Grőnroos Ch., (1994), Quo Vadis, Marketing? Toward a Relationship Marketing Paradigm, „Journal of Marketing Management”, No.10; Issue 5

DOI: http://dx.doi.org/10.1080/0267257X.1994.9964283

Hague P., (2002), Badania marketingowe. Planowanie, metodologia i ocena wyników, Helion, Gliwice.

Identyfikacja i ocena barier w aplikowaniu o środki w ramach funduszy strukturalnych przez jednostki naukowe i przedsiębiorców. Raport,(2008), ARC Rynek i Opinia, Warszawa.

Kaczmarczyk S., (1999), Zarządzanie marketingowe a zarządzanie marketingiem, [w:] J. Altkorn (red.), Kierunki rozwoju zarządzania marketingowego w Polsce. Raport z badań, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków.

Kaczmarczyk S. (red), (2002), Zarządzanie marketingowe w polskich przedsiębiorstwach. Stan, zastosowanie, tendencje i kierunki zmian. Raport z badania, Wydawnictwo UMK, Toruń.

Kaczmarczyk S., (2007), Zastosowania badań marketingowych. Zarządzanie marketingowe i otoczenie przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.

Kaczmarczyk S., (2011), Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, PWE, Warszawa.

Kaczmarczyk S., Petrykowska J. (red.), (2011), Stan i rozwój marketingu w przedsiębiorstwach funkcjonujących na terenie Polski, „Handel Wewnętrzny”, wrzesień–październik.

Karwacka M., (2012), CSR – środek zaradczy na utrwalone bariery współpracy na linii biznes–nauka, [w:] R. Karaszewski (red.), Społeczna odpowiedzialność biznesu, GoodBrand & Company Polska, Warszawa.

Katalog PTBRiO 2007 (za rok 2006), XII edycja. Warszawa.

Katalog PTBRiO 2010/2011 (za rok 2009), XV edycja, Warszawa.

Maison D., (2010), Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta, PWN, Warszawa.

Marciniak B., (2006), Dojrzewanie rynku badawczego, Katalog PBRiO 2006 (za rok 2005), „Rynek Badań – Badacze – Firmy Badawcze”, XI edycja, Warszawa.

Mazurek-Łopacińska K. (red), (2002), Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław.

Mynarski S., (2000), Praktyczne metody analizy danych rynkowych i marketingowych, Zakamycze, Kraków.

Rocznik PTBRiO 2012/2013 (za rok 2011), XVII edycja, Warszawa.

Rocznik PTBRiO 2013/2014 (za rok 2012), XVIII edycja, Warszawa.

Rószkiewicz M., (2002), Metody ilościowe w badaniach marketingowych, PWN, Warszawa.

Sierra Bravo R. (2008), Técnicas de Investigación Social. Teoría y ejercicios, Internacional Thomson Editores Spain Paraninfo, S.A., Madrid.

Szewczyk M., Ciesielska M., (2000), Podstawy statystyczne badań marketingowych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Opolskiej, Opole.

Szreder M., (2010), Metody i techniki sondażowych badań opinii, PWE, Warszawa.

Waterschoot van W., Bulte van den Ch., (1992), The 4P Classification of the Marketing Mix Revisited, „Journal of Marketing”, Vol. 56, Issue 4; DOI: http://dx.doi.org/10.2307/1251988

http// struga.pl [20.06.2014]

http://struga.pl/52-fosfill.html [20.06.2014]

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2014-12-01

How to Cite

Escher, Iwona. 2014. “Marketing Research As a Basis for Planning Marketing Activities and Marketing Instruments for Launching (the Case of Struga company’s Phosphorous Fertiliser)”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management 41 (1):67-85. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.005.
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 41 No. 1 (2014)

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 606
Number of citations: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

marketing, marketing research, marketing-mix, phosphorous fertilizer.
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop