Coniuge et impera. Idea zarządzania humanistycznego muzeum w świetle badań empirycznych
Abstract
Riferimenti bibliografici
• Barańska Katarzyna
: Muzeum w sieci znaczeń. Zarządzanie z perspektywy nauk humanistycznych, Kraków: Wydawnictwo Attyka.
• Batko Roman, Kotowski Robert
: Nowoczesne muzeum. Dziedzictwo i współczesność, Kielce: Muzeum Narodowe w Kielcach.
• Borusiewicz Mirosław
: Nauka czy rozrywka? Nowa muzeologia w europejskich definicjach muzeum, Kraków: Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITAS.
• Bourdieu Pierre, Wacquant Loic
: Zaproszenie do socjologii refleksyjnej, przeł. A. Sawisz, Warszawa: Oficyna Naukowa.
• Boylan Patric J.
: The Museum Profession, [w:] A Companion to Museum Studies, red. S. Macdonald, Oksford: Blackwell Publishing.
• Szeląg Marcin (red.)
: Edukacja muzealna w Polsce. Sytuacja, kontekst, perspektywy rozwoju. Raport o stanie edukacji muzealnej w Polsce, Warszawa: Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zabytków, Muzeum Pałac w Wilanowie.
• Flick Uwe
: An Introduction to Qualitative Research, Fourth Edition, Londyn: Sage.
• Fopp Michael A.
: Managing Museums nad Galeries, Londyn, Nowy Jork: Routlrdge.
• Giddens Anthony
: Nowe zasady metody socjologicznej. Pozytywna krytyka socjologii interpretatywnych, przeł. G. Woroniecka, Kraków: Zakład Wydawniczy Nomos.
• Golka Marian
: Socjologia kultury, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
• Hooper-Greenhill Eilean
: Museum and Education. Purpose, pedagogy, performance, Londyn, Nowy Jork: Routledge.
• Kirchberg Volker
: Cultural Consumption Analysis: Beyond Structure and Agency, „Cultural Sociology”,
nr 1.
• Kociatkiewicz Jerzy, Kostera Monika
: Zarządzanie humanistyczne. Zarys programu, „Problemy Zarządzania”, nr 4.
• Kostera Monika
: Metody badawcze w zarządzaniu humanistycznym, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno.
• Kowalczyk Wiktor
: Celebrować, zabawiać czy edukować? Po co społeczeństwu są dziś publiczne muzea? „Muzealnictwo”, nr 51.
• Moore Kevin (ed.)
: Museum Management, Londyn, Nowy Jork: Routledge. „Problemy Zarządzania”, nr 4, 2013.
• Reichertz Jo
: Objective Hermeneutics and Hermeneutic Sociology of Knowledge, [w:] A Companion to Qualitative Research, red. U. Flick, E. von Kardorff, I. Steinke, Londyn: Sage.
• Sandell Richard, Janes Robert R. (ed.)
: Museum Management and Marketing, Londyn, Nowy Jork: Routledge.
• Urbaniak-Zając Urszula
: Obiektywna hermeneutyka jako metodologia i metoda badań empirycznych, [w:] Badania jakościowe w pedagogice. Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka, red. D. Urbaniak-Zając, E. Kos, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
• Zolberg Vera L.
: „An Elite Experience for Everyone”: Art Museums, the Public, and Cultural Literacy. [w:] Museum Culture. Histories, Discourses, Spectacles, red. D. J. Sherman, I. Rogoff,
Minneapolis, Londyn: Routledge.
Downloads
Pubblicato
Come citare
Fascicolo
Sezione
Licenza
Questo lavoro è fornito con la licenza Creative Commons Attribuzione - Non opere derivate 4.0 Internazionale.
1. Autorzy udzielają wydawcy (Polskiemu Towarzystwu Ludoznawczemu) licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu w następujących polach eksploatacji:
a) utrwalanie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego;
b) reprodukowanie (zwielokrotnienie) Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego drukiem i techniką cyfrową (ebook, audiobook);
c) wprowadzania do obrotu egzemplarzy zwielokrotnionego Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego;
d) wprowadzenie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego do pamięci komputera;
e) rozpowszechnianie utworu w wersji elektronicznej w formule open access na licencji Creative Commons (CC BY - ND 4.0).
2. Autorzy udzielają wydawcy licencji nieodpłatnie.
3. Korzystanie przez wydawcę z utworu na ww. polach nie jest ograniczone czasowo, ilościowo i terytorialnie.
Stats
Number of views and downloads: 100
Number of citations: 0