Od samorodnej twórczości dzieci do widowiska scenicznego: przemiany folkloru dziecięcego
DOI:
https://doi.org/10.12775/LL.3.2019.005Abstrakt
Recenzja książki:
Folklor dziecięcy – między tradycją a współczesnością, pod red. T. Smolińskiej, Małopolskie Centrum Kultury SOKÓŁ, Nowy Sącz 2018, ss. 160.
Bibliografia
GOŁĘBIOWSKI, Ł. (1831). Gry i zabawy różnych stanów w kraju całym, lub niektórych tylko prowincyach. Warszawa: nakład autora, druk N. Glücksberga.
HAJDUK-NIJAKOWSKA, J., SMOLIŃSKA, T. (2010). Obecność kultury typu ludowego we współczesnej kulturze masowej. W: T. Smolińska (red.), Między kulturą ludową a masową. Historia, teraźniejszość i perspektywy badań (159-186). Kraków-Opole: „Scriptum”.
PIASECKI, E. (1919). Zabawy i gry ruchowe dzieci i młodzieży ze źródeł dziejowych i ludoznawczych, przeważnie rodzimych i z tradycyi ustnej. Lwów: Książnica Polska Towarzystwa Nauczycieli Szkół Wyższych.
SIMONIDES, D. (1985). Ele mele dudki. Rymowanki dzieci śląskich (studium folklorystyczne). Katowice: Śląski Instytut Naukowy.
SMOLIŃSKA, T. (red.) (2018). Folklor dziecięcy – między tradycją a współczesnością. Nowy Sącz: Małopolskie Centrum Kultury SOKÓŁ.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie/Copyright Notice
1. Autorzy udzielają wydawcy (Polskiemu Towarzystwu Ludoznawczemu) licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu w następujących polach eksploatacji:a) utrwalanie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego;
b) reprodukowanie (zwielokrotnienie) Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego drukiem i techniką cyfrową (ebook, audiobook);
c) wprowadzania do obrotu egzemplarzy zwielokrotnionego Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego;
d) wprowadzenie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego do pamięci komputera;
e) rozpowszechnianie utworu w wersji elektronicznej w formule open access na licencji Creative Commons (CC BY - ND 3.0).
2. Autorzy udzielają wydawcy licencji nieodpłatnie.
3. Korzystanie przez wydawcę z utworu na ww. polach nie jest ograniczone czasowo, ilościowo i terytorialnie.
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 511
Liczba cytowań: 0