Slender Man. Folklorystyka i badania cyfrowych opowieści
DOI:
https://doi.org/10.12775/LL.1.2017.006Słowa kluczowe
folklor internetowy, digital storyteling, narracje transmedialne, internetAbstrakt
Recenzja:
Shira Chess, Eric Newsom, Folklore, Horror Stories,
and the Slender Man: The Development of an Internet
Mythology, New York 2015
Bibliografia
Alexander, B. (2011). The new digital storytelling: Creating narratives with new media. Santa Barbara: Praeger.
Chess, S., & Newsom, E. (2015). Folklore, horror stories, and the slender man: The development of an internet mythology. New York : Palgrave Pivot.
Dundes, A. (1977). Literatura oralna (przeł. J. Banach). Literatura Ludowa, 4/5, 99-107.
Grochowski, P. (2014). Folklor internetowy jako swoista forma komunikacji. Przypadek „Chytrej baby z Radomia”. W: E. Głowacka, M. Kowalska, P. Krysiński (red.), Współczesne oblicza komunikacji. Problemy, badania, hipotezy (s. 155-168). Toruń: Wydawnictwo Naukowe UMK.
Ługowska, J. (1993). W świecie ludowych opowiadań: Teksty, gatunki, intencje narracyjne. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
Schneider, I. (1996). Erzählen im Internet. Aspekte kommunikativer Kultur im Zeitalter des
Computers. Fabula, 37, 25–26.
Shifman, L. (2014). Memes in digital culture. Cambridge, Massachusetts: The MIT Press.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie/Copyright Notice
1. Autorzy udzielają wydawcy (Polskiemu Towarzystwu Ludoznawczemu) licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu w następujących polach eksploatacji:a) utrwalanie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego;
b) reprodukowanie (zwielokrotnienie) Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego drukiem i techniką cyfrową (ebook, audiobook);
c) wprowadzania do obrotu egzemplarzy zwielokrotnionego Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego;
d) wprowadzenie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego do pamięci komputera;
e) rozpowszechnianie utworu w wersji elektronicznej w formule open access na licencji Creative Commons (CC BY - ND 3.0).
2. Autorzy udzielają wydawcy licencji nieodpłatnie.
3. Korzystanie przez wydawcę z utworu na ww. polach nie jest ograniczone czasowo, ilościowo i terytorialnie.
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 493
Liczba cytowań: 0