„Mroczne strony” fandomu i „mroczne fandomy”. Przełamywanie wewnętrznych tabu fantropologii
DOI:
https://doi.org/10.12775/ll.2.2021.001Słowa kluczowe
fandom, fan studiesBibliografia
Bacon-Smith, C. (1992). Enterprising Women: Television Fandom and the Creation of Popular Myth. Philadelphia: University of Pennsylvania Press.
Broll, R. (2018). Dark Fandoms. An Introduction and Case Study. Deviant Behavior, 41(6), 792-804. doi: https://doi.org/10.1080/01639625.2019.1596453
Click, M. A. (2019). Anti-Fandom: Dislike and Hate in the Digital Age. New York: New York City Press.
Gray, J. (2003). New Audiences, New Textualities: Anti-fans and Non-fans. International Journal of Cultural Studies, 6(1), 64-81.
Gray, J. (2005). Antifandom and the Moral Text: Television Without Pity and Textual Dislike. American Behavioral Scientist, 48(7), 840-858. doi: https://doi.org/10.1177/0002764204273171
Gray, J., Sandvoss, C., & Harrington, C. L. (eds.). (2007). Fandom: Identities and Communities in a Mediated World. New York: New York University Press.
Gray, J. (2021). Dislike-Minded: Media, Audiences, and the Dynamics of Taste. New York: New York University Press.
Jenkins, H. (1992). Textual Poachers: Television Fans and Participatory Culture. New York: Routledge.
Jenkins, H. (2007). Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów (przeł. M. Bernatowicz, M. Filiciak). Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Jensen, J. (2012). Fandom jako patologia: konsekwencje definiowania. Panoptikum, 11(18), 56–72.
Kobus, A. (2016). Burzenie czwartej ściany. Strategie budowania relacji twórców popkultury z fankami. W: A. Krawczyk-Łaskarzewska, & A. Naruszewicz-Duchlińska (red.), Seriale w kontekście kulturowym. Widzowie – fani – twórcy (s. 147–164). Olsztyn: Instytut Polonistyki i Logopedii UWM.
Kobus, A. (2018). Fandom. Fanowskie modele odbioru. Toruń: Wydawnictwo Naukowe UMK.
Massanari, A. (2017). #Gamergate and The Fappening: How Reddit’s algorithm, governance, and culture support toxic technocultures. New Media and Society, 19(3), 329–346. doi: https://doi.org/10.1177/1461444815608807
Pande, R. (ed.). (2020). Fandom, Now in Color: A Collection of Voices. Iowa: University of Iowa Press.
Proctor, W., & Keis, B. (2018). Editors’ Introduction: On Toxic Fan Practices and the New Culture Wars. Participations, 15(1), 127–42.
Raitanen, J., & Okasanen, A. (2018). Global Online Subculture Surrounding School Shootings. American Behavioral Scientist, 62(2), 1-15. doi: https://doi.org/10.1177/0002764218755835
Salter, A., & Stanfill, M. (2020). A Portrait of the Auteur as Fanboy: The Construction of Authorship in Transmedia Franchises. Jackson: University Press of Mississippi.
Scott, S. (2019). Fake geek girls: Fandom, Gender, and the Convergence Culture Industry. New York: New York University Press.
Stanfill, M. (2019a). Exploiting Fandom: How the Media Industry Seeks to Manipulate Fans. Iowa: University of Iowa Press.
Stanfill, M. (2019b). Introduction: The Reactionary in the Fan and the Fan in the Reactionary. Television & New Media, 21(1), 1-12. doi: https://doi.org/10.1177/1527476419879912
Pobrania
Sklep wydawnictwa:
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2021 Aldona Kobus

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Prawa autorskie/Copyright Notice
1. Autorzy udzielają wydawcy (Polskiemu Towarzystwu Ludoznawczemu) licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu w następujących polach eksploatacji:a) utrwalanie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego;
b) reprodukowanie (zwielokrotnienie) Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego drukiem i techniką cyfrową (ebook, audiobook);
c) wprowadzania do obrotu egzemplarzy zwielokrotnionego Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego;
d) wprowadzenie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego do pamięci komputera;
e) rozpowszechnianie utworu w wersji elektronicznej w formule open access na licencji Creative Commons (CC BY - ND 3.0).
2. Autorzy udzielają wydawcy licencji nieodpłatnie.
3. Korzystanie przez wydawcę z utworu na ww. polach nie jest ograniczone czasowo, ilościowo i terytorialnie.
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 1281
Liczba cytowań: 0