Literatura dla dzieci i młodzieży wczoraj, dziś i jutro
DOI:
https://doi.org/10.12775/LL.6.2020.006Abstrakt
Recenzja książki:
„Stare” i „nowe”. Literatura dla dzieci i młodzieży w kontekstach kulturowych, pod red. Bożeny Olszewskiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2019, ss. 137.
Bibliografia
Baluch, A. (2019). Dwie wizje świata w wybranych utworach dla dzieci. W: B. Olszewska (red.), „Stare” i „nowe”. Literatura dla dzieci i młodzieży w kontekstach kulturowych (s. 95-100). Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.
Ługowska, J. (2019). Świat Muminków z perspektywy odbioru. W: B. Olszewska (red.), „Stare” i „nowe”. Literatura dla dzieci i młodzieży w kontekstach kulturowych (s. 13-26). Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.
Olkusz, K. (2019). Model narracji zombiecentrycznej a literacka realizacja dla młodego odbiorcy w powieści Paolo Bacigalupiego „Zombie Baseball Betdown”. W: B. Olszewska (red.), „Stare” i „nowe”. Literatura dla dzieci i młodzieży w kontekstach kulturowych (s. 101-119). Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.
Olkusz, W. (2019). „Talizman Starca z Gór” Janusza Makarczyka jako przykład powieści podróżniczo-przygodowej popularyzującej
wiedzę o Wschodzie. W: B. Olszewska (red.), „Stare” i „nowe”. Literatura dla dzieci i młodzieży w kontekstach kulturowych (s. 59-80). Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.
Olszewska, B. (2019a). Literacki pamiętnik dla młodego czytelnika jako źródło/zapis wiedzy i emocji na przykładzie utworu Antoniego Ferdynanda Ossendowskiego pt. "Życie i przygody małpki". W: B. Olszewska (red.), „Stare” i „nowe”. Literatura dla dzieci i młodzieży w kontekstach kulturowych
(s. 27-40). Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.
Olszewska, B. (2019b). Słowo wstępne. W: B. Olszewska (red.), „Stare” i „nowe”. Literatura dla dzieci i młodzieży w kontekstach
kulturowych (s. 11-12). Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.
Ozóg-Winiarska, Z. (2019). Dziecko w powiastkach Michaliny Chełmońskiej-Szczepankowskiej w „Moim Pisemku” (1919-1934) i pionierskie konteksty edukacji w wolnej Polsce. W: B. Olszewska (red.), „Stare” i „nowe”. Literatura dla dzieci i młodzieży w kontekstach kulturowych (s. 81-94). Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.
Slany, K., Olkusz, K. (2019). Apokalipsa zombie we współczesnej literaturze dziecięcej. „Literatura Ludowa”, 2, 13-31.
Waksmund, R. (2019). Przedmioty w świecie dziecka (na materiale wspomnieniowym). W: B. Olszewska (red.), „Stare” i „nowe”. Literatura dla dzieci i młodzieży w kontekstach kulturowych (s. 41-58). Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.
Urbańczyk-Tulik, L., Inicjacje szekspirowskie – książki dla dzieci przybliżające życie i twórczość Williama Szekspira. W: B. Olszewska (red.), „Stare” i „nowe”. Literatura dla dzieci i młodzieży w kontekstach kulturowych (s. 121-131). Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.
Winek, T. (2003). Ossendowski Ferdynand Antoni. W: B. Tylicka, G. Leszczyński (red.), Słownik literatury dziecięcej i młodzieżowej
(s. 284). Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.
Zabawa, K. (2014). Sprawozdanie z Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej pt. „Stare” i „nowe” w literaturze dla dzieci i młodzieży – biografie. „Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce”, 3, 247-253.
Zając, M. (2000). Promocja książki dziecięcej. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo SBP.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2021 Literatura Ludowa
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nd/4.0/88x31.png)
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Prawa autorskie/Copyright Notice
1. Autorzy udzielają wydawcy (Polskiemu Towarzystwu Ludoznawczemu) licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu w następujących polach eksploatacji:a) utrwalanie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego;
b) reprodukowanie (zwielokrotnienie) Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego drukiem i techniką cyfrową (ebook, audiobook);
c) wprowadzania do obrotu egzemplarzy zwielokrotnionego Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego;
d) wprowadzenie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego do pamięci komputera;
e) rozpowszechnianie utworu w wersji elektronicznej w formule open access na licencji Creative Commons (CC BY - ND 3.0).
2. Autorzy udzielają wydawcy licencji nieodpłatnie.
3. Korzystanie przez wydawcę z utworu na ww. polach nie jest ograniczone czasowo, ilościowo i terytorialnie.
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 468
Liczba cytowań: 0