Salta al contenuto principale Salta al menu principale di navigazione Salta al piè di pagina del sito
  • Registrazione
  • Login
  • Language
    • Čeština
    • Deutsch
    • English
    • Español (España)
    • Français (France)
    • Français (Canada)
    • Italiano
    • Język Polski
    • Srpski
    • Українська
    • Hrvatski
  • Menu
  • Home
  • Ultimo fascicolo
  • Archivi
  • Sulla rivista
  • Proposte
  • Comitato Scientifico ed Editoriale
  • Contatti
  • Registrazione
  • Login
  • Language:
  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська
  • Hrvatski

Literatura Ludowa. Journal of Folklore and Popular Culture

Edukacja regionalna? Edukacja lokalna? Wiedze lokalne? Wiedze regionalne?
  • Home
  • /
  • Edukacja regionalna? Edukacja lokalna? Wiedze lokalne? Wiedze regionalne?
  1. Home /
  2. Archivi /
  3. V. 68 N. 1-2 (2024): Intangible Cultural Heritage /
  4. Reviews and Discussions

Edukacja regionalna? Edukacja lokalna? Wiedze lokalne? Wiedze regionalne?

Autori

  • Dominik Porczyński Uniwersytet Rzeszowski https://orcid.org/0000-0003-1427-9340
  • Radosław Bomba Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie https://orcid.org/0000-0002-2388-107X
  • Katarzyna Majbroda Uniwersytet Wrocławski https://orcid.org/0000-0001-5638-4240
  • Krzysztof Malicki Uniwersytet Rzeszowski https://orcid.org/0000-0002-2628-4705
  • Elżbieta Skromak Muzeum Regionalne w Stalowej Woli

DOI:

https://doi.org/10.12775/LL.1.2024.013

Abstract

Sprawozdanie i referaty z seminarium „Edukacja regionalna? Edukacja lokalna? Wiedze lokalne? Wiedze regionalne?” zorganizowanego w Krośnie 4 czerwca 2022 r.

Riferimenti bibliografici

Bourdieu, P., Passeron, J.-C. (1990). Reprodukcja. Elementy teorii systemu nauczania (przeł. E. Neyman). Państwowe Wydawnictwo Naukowe.

Burszta, W., Dobrosielski, P., Jaskułowski, K., Majbroda, K., Majewski, P., Rauszer, M. (2019). Naród w szkole. Historia i nacjonalizm w polskiej edukacji szkolnej. Wydawnictwo Naukowe Katedra.

Krzysztofek, K. (2000). Integracja Polski z Unią Europejską jako przestrzenią kulturową. Studia Europejskie – Studies in European Affairs, 13(1), 79–97.

Kurczewska, J. (2000). Kanon kultury narodowej. W: J. Kurczewska (red.), Kultura narodowa i polityka (s. 25–64). Oficyna Naukowa.

Majbroda, K., Syrnyk, J. (2022). Diagnoza potrzeb organizacji mniejszościowych i migranckich wraz z rekomendacjami dla lokalnych samorządów. Kalejdoskop Kultur. https://komm.org.pl/diagnoza-potrzeb-organizacji-mniejszosciowych-i-migranckich/

Literatura Ludowa. Journal of Folklore and Popular Culture

Downloads

  • pdf (Język Polski)

Pubblicato

2024-06-30

Come citare

1.
PORCZYŃSKI, Dominik, BOMBA, Radosław, MAJBRODA, Katarzyna, MALICKI, Krzysztof e SKROMAK, Elżbieta. Edukacja regionalna? Edukacja lokalna? Wiedze lokalne? Wiedze regionalne?. Literatura Ludowa. Journal of Folklore and Popular Culture. Online. 30 giugno 2024. Vol. 68, no. 1-2, pp. 187-204. [Accessed 7 luglio 2025]. DOI 10.12775/LL.1.2024.013.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Scarica citazione
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Fascicolo

V. 68 N. 1-2 (2024): Intangible Cultural Heritage

Sezione

Reviews and Discussions

Licenza

Copyright (c) 2024 Dominik Porczyński, Radosław Bomba, Katarzyna Majbroda, Krzysztof Malicki, Elżbieta Skromak

Creative Commons License

Questo lavoro è fornito con la licenza Creative Commons Attribuzione - Non opere derivate 4.0 Internazionale.

1. The authors give the publisher (Polish Ethnological Society) non-exclusive license to use the work in the following fields:

a) recording of a Work / subject of a related copyright;

b) reproduction (multiplication) Work / subject of a related copyright in print and digital technique (ebook, audiobook);

c) marketing of units of reproduced Work / subject of a related copyright;

d) introduction of Work / object of related copyright to computer memory;

e) dissemination of the work in an electronic version in the formula of open access under the Creative Commons license (CC BY - ND 3.0).

2. The authors give the publisher the license free of charge.

3. The use of the work by publisher in the above mentioned aspects is not limited in time, quantitatively nor territorially.

Stats

Number of views and downloads: 364
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Scorri l'indice per Autori
  • Issue archive

User

User

Ultimo numero

  • Lodo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informazioni

  • per i lettori
  • Per gli autori
  • Per i bibliotecari

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Lingua

  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська
  • Hrvatski
Su

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop