Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Dla Recenzentów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Journal of Positive Management

UNIVERSITY EDUCATION QUALITY AND ACADEMIC CITIZENSHIP BEHAVIOUR: THE MEDIATING ROLE OF STUDENT LOYALTY
  • Strona domowa
  • /
  • UNIVERSITY EDUCATION QUALITY AND ACADEMIC CITIZENSHIP BEHAVIOUR: THE MEDIATING ROLE OF STUDENT LOYALTY
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 16 Nr 1 (2025) /
  4. Articles

UNIVERSITY EDUCATION QUALITY AND ACADEMIC CITIZENSHIP BEHAVIOUR: THE MEDIATING ROLE OF STUDENT LOYALTY

Autor

  • mengyu cao UMK https://orcid.org/0009-0006-2191-7493

DOI:

https://doi.org/10.12775/JPM.2025.001%20

Abstrakt

This study investigates the relationship between university education quality and student loyalty and academic citizenship behaviours in Polish public universities. This study extends to the current literature by viewing students as essential members of academic institutions rather than just customers, resulting in a more complex understanding of student-institution interactions. Survey data from a variety of business majors show a substantial positive relationship between perceived education quality and both student loyalty and academic citizenship behaviours, with loyalty mediating the relationship. These findings highlight the significance of quality-oriented university strategies in fostering student loyalty and encouraging academic citizenship behaviours, implying that institutions may benefit from recognising students as valued academic community members rather than simply as consumers of educational services.

Journal of Positive Management

Pobrania

  • PDF (English)

Opublikowane

2025-06-17

Jak cytować

1.
CAO, mengyu. UNIVERSITY EDUCATION QUALITY AND ACADEMIC CITIZENSHIP BEHAVIOUR: THE MEDIATING ROLE OF STUDENT LOYALTY. Journal of Positive Management [online]. 17 czerwiec 2025, T. 16, nr 1. [udostępniono 29.6.2025]. DOI 10.12775/JPM.2025.001 .
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 16 Nr 1 (2025)

Dział

Articles

Licencja

Prawa autorskie (c) 2025 Mengyu Cao

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Copyright

Articles submitted to the journal should not have been published before in their current or substantially similar form, or be under consideration for publication with another journal. Authors submitting articles for publication warrant that the work is not an infringement of any existing copyright and will indemnify the publisher against any breach of such warranty. For ease of dissemination and to ensure proper policing of use, papers and contributions become the legal copyright of the publisher unless otherwise agreed.

Plagiarism and ghostwriting

In response to the issue of plagiarism and ghostwriting the editors of the Journal of Positive Management has introduced the following rules to counteract these phenomena:

1. Contributors should be aware of their responsibility for a content of manuscripts.

2. Collective authors are obliged to reveal the contribution and an affiliation of each author (i.e. who is an author of specified part of a paper).

3. Any act of dishonesty will be denounced, the editors will inform appropriate institutions about the situation and give evidence of all cases of misconduct and unethical behaviour.

4. The editors may ask contributors for financial disclosure (i.e. contribution of specified institutions).

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 23
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa