Social Competences In Times Of An Economic Crises
DOI:
https://doi.org/10.12775/JPM.2022.007Abstrakt
W wielu sektorach gospodarki globalne zmiany wywołane przez Covid 19 postawiły pod znakiem zapytania wykorzystanie dotychczasowych zestawów kompetencji społecznych niezbędnych do efektywnego prowadzenia przedsiębiorstw w łańcuchach dostaw. Celem artykułu jest przedstawienie wzorców kompetencyjnych w trakcie kryzysów gospodarczych oraz określenie znaczenia poszczególnych kompetencji społecznych dla prowadzenia działalności gospodarczej w turbulentnym otoczeniu. W latach 2020 oraz 2022 przeprowadzono badanie ankietowe wśród wybranych ekspertów z branży farmaceutycznej. Eksperci ci to wysoko wykwalifikowani menedżerowie zatrudnieni w firmach ponadnarodowych. Respondenci zostali poproszeni o wskazanie wybranych kompetencji społecznych. W badaniu wzięło udział 10 ekspertów, którzy wypełnili kwestionariusz. Do celów badania wybrano sektor farmaceutyczny. Wybór ten był motywowany przede wszystkim specyficznymi cechami. Analizując kompetencje społeczne, można zauważyć różnorodność umiejętności międzykulturowych, znajomość języków obcych, zdolność do kompromisu, umiejętność przekazywania wiedzy i wreszcie umiejętność dostosowania się do zmian. To zestaw obowiązkowy dla menedżerów chcących zarządzać międzynarodowymi zespołami w czasach kryzysów gospodarczych. Praca ma odpowiedzieć na następujące pytanie: jakie kompetencje społeczne wydają się niezbędne przyszłym menedżerom w branży farmaceutycznej w warunkach turbulentnego otoczenia? Odpowiedź na to pytanie jest kluczowa dla ośrodków naukowo-dydaktycznych, których celem jest kształcenie przyszłych menedżerów na najwyższym poziomie określonych kompetencji i umiejętności społecznych. Ze względu na dynamiczny rozwój branży uzasadniona jest identyfikacja potrzeb w obszarach umiejętności społecznych.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2023 Anna Łupicka

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Copyright
Articles submitted to the journal should not have been published before in their current or substantially similar form, or be under consideration for publication with another journal. Authors submitting articles for publication warrant that the work is not an infringement of any existing copyright and will indemnify the publisher against any breach of such warranty. For ease of dissemination and to ensure proper policing of use, papers and contributions become the legal copyright of the publisher unless otherwise agreed.
Plagiarism and ghostwriting
In response to the issue of plagiarism and ghostwriting the editors of the Journal of Positive Management has introduced the following rules to counteract these phenomena:
1. Contributors should be aware of their responsibility for a content of manuscripts.
2. Collective authors are obliged to reveal the contribution and an affiliation of each author (i.e. who is an author of specified part of a paper).
3. Any act of dishonesty will be denounced, the editors will inform appropriate institutions about the situation and give evidence of all cases of misconduct and unethical behaviour.
4. The editors may ask contributors for financial disclosure (i.e. contribution of specified institutions).
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 316
Liczba cytowań: 0