Proces recenzji
- Do oceny każdej publikacji powołuje się co najmniej dwóch niezależnych recenzentów spoza jednostki.
- Czasopismo wprowadziło model recenzowania, w którym autor/rzy i recenzenci nie nie znają swoich tożsamości (double-blind peer review).
W przypadku kiedy zaistnieje taka sytuacja (znajomość danych tożsamości) recenzent musi podpisać deklarację o nie występowaniu konfliktu interesów. Za konflikt interesów uznaje się zachodzące między recenzentem a autorem:
- bezpośrednie relacje osobiste (pokrewieństwo, związki prawne, konflikt)
- relacje podległości zawodowej,
- bezpośrednia współpraca naukowa w ciągu ostatnich lat poprzedzających przygotowanie recenzji. - Recenzja musi mieć formę pisemną i kończyć się jednoznacznym wnioskiem co do dopuszczenia artykułu do publikacji lub jego odrzucenia – (Formularz recenzji).
- Zasady kwalifikowania (lub odrzucenia publikacji):
- wstępna pozytywna ocena Redakcji,
- merytoryczna pozytywna recenzja dwóch niezależnych recenzentów,
- kwalifikacja pracy przez Redakcję po uzyskaniu pozytywnych recenzji recenzentów,
- przekazanie korekty autorskiej,
- zamieszczenie w czasopiśmie. - Autor jest informowany o wyniku recenzji oraz ostatecznej decyzji dotyczącej zakwalifikowania lub odrzucenia pracy. Autor może odwołać się od decyzji o odrzuceniu manuskryptu przez zwrócenie się do Redakcji w ciągu trzech dni roboczych.
- Nazwiska recenzentów poszczególnych publikacji/numerów nie są ujawniane.
- Recenzenci z tytułu przygotowania recenzji nie otrzymują honorariów.
Formularz recenzji (DOC)
Formularz recenzji (PDF)
Deklaracja o braku konfliktu interesów (DOC)
Deklaracja o braku konfliktu interesów (PDF)