Aller directement au contenu principal Aller directement au menu principal Aller au pied de page
  • S'inscrire
  • Se connecter
  • Language
    • Čeština
    • Deutsch
    • English
    • Español (España)
    • Français (France)
    • Français (Canada)
    • Hrvatski
    • Italiano
    • Język Polski
    • Srpski
    • Українська
  • Menu
  • Accueil
  • Numéro courant
  • Archives
  • Annonces
  • À propos
    • À propos de cette revue
    • Soumissions
    • Comité éditorial
    • Déclaration de confidentialité
    • Coordonnées
  • S'inscrire
  • Se connecter
  • Language:
  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська

Cognitive Science – New Media – Education

The Impact of Using Technology in the Behavior of Children with Special Needs
  • Accueil
  • /
  • The Impact of Using Technology in the Behavior of Children with Special Needs
  1. Accueil /
  2. Archives /
  3. Vol. 4 No. 1 (2018) /
  4. Research reports

The Impact of Using Technology in the Behavior of Children with Special Needs

Auteurs-es

  • Ardiana Mali University “A. Xhuvani” of Elbasan
  • Rudina Zhugli Therapeutic Services Center “Future for You” of Elbasan
  • Hajdina Dyli Therapeutic Services Center “Future for You” of Elbasan

DOI :

https://doi.org/10.12775/CSNME.2018.004

Mots-clés

technological tools, disability, imitation-modeling

Résumé

The influence of television is powerful in creating opinions, in modeling behaviors and in character formation in children with special needs. The purpose of this study is to analyze through a qualitative analysis the impact of technological means such as television on the development and formation of positive and negative behaviors in children with special needs.

Références

Braun V., Clarke V. (2006), Using thematic analysis in psychology, “Qualitative Research in Psychology”, 3 (2), pp. 77-101.

Cline V. B., Croft, R. G., Courrier, S. (1973), Desensitization of children to television violence, “Journal of Personality and Social Psychology”, 27, 360–365.

Lemish, D, Rice, M. (1986), Television as a taking picture book: A prop for language acquitsition, “Journal of Child Language”, 13, 251-74.

Landi P., (2009), La pubblicità non è una cosa da bambini, La Scuola, p. 17-18.

Sparks G. G. (2013), Media Effects Research: A Basic Overview, Fourth Edition. By Glenn G. Sparks. Boston, USA: Wadsworth Cengage Learning, p. 43-49.

Naigles R, Mayeux, L. (2001), Television as Incidental Language Teacher, in Singer & Singer. Handbook of Children and the Media, London: Sage.

Wilson B. (2008), Media and children’s aggression, fear and altruism, “Future of Children”, 18(1), 87-118.

Cognitive Science – New Media – Education

Téléchargements

  • PDF (English)

Publié-e

2019-09-19

Comment citer

1.
MALI, Ardiana, ZHUGLI, Rudina et DYLI, Hajdina. The Impact of Using Technology in the Behavior of Children with Special Needs. Cognitive Science – New Media – Education. Online. 19 septembre 2019. Vol. 4, no. 1, pp. 59-64. [Accessed 7 juillet 2025]. DOI 10.12775/CSNME.2018.004.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Télécharger la référence
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numéro

Vol. 4 No. 1 (2018)

Rubrique

Research reports

Stats

Number of views and downloads: 425
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Parcourir l'index des auteurs-es
  • Issue archive

User

User

Numéro courant

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Renseignements

  • Pour les lecteurs-trices
  • Pour les auteurs-es
  • Pour les bibliothécaires

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Langue

  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська

Tags

Search using one of provided tags:

technological tools, disability, imitation-modeling
Haut

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop