Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

The Copernicus Journal of Political Studies

Outdoor Advertising in the 2012 Ukraine Parliamentary Election
  • Strona domowa
  • /
  • Outdoor Advertising in the 2012 Ukraine Parliamentary Election
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Nr 2 (2) (2012) /
  4. Articles

Outdoor Advertising in the 2012 Ukraine Parliamentary Election

Autor

  • Agnieszka Łukasik-Turecka The John Paul II Catholic University of Lublin

DOI:

https://doi.org/10.12775/18366

Słowa kluczowe

Ukraine, Parliamentary Election Campaign, Election Advertising

Abstrakt

The so-called outdoor advertising played a crucial role in the 2012 parliamentary elections campaign in Ukraine. The parties preparing their advertising messages applied different types of such advertising. The classic image advertising was one of the most popular advertising forms and it contained such standard elements, as: the candidate’s photograph, his/her last name, the party’s name, the candidate’s number on the electoral list, or the election slogan. In case of less known candidates ID advertising was applied. This type of advertising was chosen among others by Udar party which had Witalij Kliczko on its posters recommending candidates for the representatives of his party. The individual formations advertised themselves both by presenting their achievements and electoral promises. This campaign was not free of negative advertising, including its comparative and comic forms. The 2012 Ukrainian parliamentary elections did not differ from any European parliamentary elections both in terms of the applied advertising forms and the richness of such forms.

Full text: http://bazhum.muzhp.pl/czasopismo/589/?idno=14762

Bibliografia

Adamik-Szysiak M., Telewizyjna reklama polityczna w Polsce w latach 2005–2010 [Political Tv Advertising in Poland in years 2005–2010], Lublin 2012.

Cwalina W., Falkowski A., Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna [Political Marketing. Psychological Perspective], Gdańsk 2006.

Cwalina W., Polityczna reklama negatywna [negative Political Advertising] [in:] Marketing polityczny w poszukiwaniu strategii wyborczego sukcesu [Political Marketing in Search of Strategy of Electoral Success], M. Jeziński (ed.), Toruń 2004.

Dobek-Ostrowska B., Komunikowanie polityczne i publiczne [Political and Public Communication], Warszawa 2007.

http://www.volynpost.com/news/6656-babusia-i-kit-fotozhabomaniia-tryvaiefoto [access: 03.03.2013].

Łukasik-Turecka A., Audytywna reklama wyborcza na przykładzie nieodpłatnych audycji komitetów wyborczych w Polskim Radiu Lublin (wybory parlamen tarne 2011 roku) [Auditive Election Advertising on the Example of Gratuitous Election Committees Broadcast on Polish radio Lublin (Parliamentary Election, 2011)] [in:] Współczesne uwarunkowania promocji i reklamy [Contemporary Conditions of Promotion and Advertising], A.J. Kukuła (ed.), Warszawa 2013.

Muszyński J., Leksykon marketingu politycznego [Lexicon of Political Marketing], Wrocław 2001.

Piontek D., Mity reklamy politycznej [Myths of Political Advertising] [in:] Kulturowe instrumentarium panowania [Cultural instruments of Domination], Paradowski, P. Załęcki (eds.), Toruń 2002.

Szczepuła B., Wybory do Sejmu w 1989 roku – drużyna Lecha Wałęsy [Elections to the Sejm in 1989 – Lech Walesa Team], http://www.dziennikbaltycki.pl/artykul/438460,wybory-do-sejmu-w-1989-roku-druzyna-lecha-walesy,1,id,t,sa.html [access: 03.03.2013].

Trzeciak S., Marketing polityczny w Internecie [Political Marketing on the internet], Warszawa 2010.

The Copernicus Journal of Political Studies

Opublikowane

21.10.2018

Jak cytować

1.
ŁUKASIK-TURECKA, Agnieszka. Outdoor Advertising in the 2012 Ukraine Parliamentary Election. The Copernicus Journal of Political Studies [online]. 21 październik 2018, nr 2 (2). [udostępniono 25.3.2023]. DOI 10.12775/18366.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Nr 2 (2) (2012)

Dział

Articles

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 0
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

Ukraine, Parliamentary Election Campaign, Election Advertising
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa