Warsztat malarski Pietera Meulenera na przykładzie obrazu Potyczka jeźdźców w krajobrazie (1647 r.) z Muzeum Narodowego w Poznaniu oraz innych dzieł malarza znajdujących się w zbiorach polskich
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZiK.2013.007Słowa kluczowe
malarstwo flamandzkie, warsztat malarskiAbstrakt
This paper presents technique and technology of the seventeenth-century Flemish painter Pieter Meulener, most renowned for battle scenes and landscapes with scenes. It presents an analysis of the technical structure: Encounter of Horsemen in a landscape from the collection of the National Museum in Poznan, Skirmish from the National Museum in Warsaw and Landscape with a battle scene from the National Museum in Gdansk. The presented results were supplemented with information on the seventeenth century Flemish painters’ workshop.
Analysis on the technical structure of Pieter Meulener’s paintings helped to understand the rules in seventeenth century Flemish painting. In result of this research it was established that Pieter Meulener referred in his painting to the workshop of the best painters of his time. The impact of emerging new trends in painting, such as alla prima technique and the strong impact of Rubens innovation and his rich painting expression, and thus – drifting away from the established painting routines – have set a very interesting stage in the evolution of Flemish paintings techniques and technologies, which due to some open issues can be an inspiration for further research.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
CC BY ND 4.0. Posiadaczem prawa autorskiego (Licencjodawcą) jest Autor, który na mocy umowy licencyjnej udziela nieodpłatnie prawa do eksploatacji dzieła na polach wskazanych w umowie.
- Licencjodawca udziela Licencjobiorcy licencji niewyłącznej na korzystanie z Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego w następujących polach eksploatacji: a) utrwalanie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego; b) reprodukowanie (zwielokrotnienie) Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego drukiem i techniką cyfrową (e-book, audiobook); c) wprowadzania do obrotu egzemplarzy zwielokrotnionego Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego; d) wprowadzenie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego do pamięci komputera; e) rozpowszechnianie utworu w wersji elektronicznej w formule open access na licencji Creative Commons (CC BY-ND 3.0) poprzez platformę cyfrową Wydawnictwa Naukowego UMK oraz repozytorium UMK.
- Korzystanie przez Licencjobiorcę z utrwalonego Utworu ww. polach nie jest ograniczone czasowo ilościowo i terytorialnie.
- Licencjodawca udziela Licencjobiorcy licencji do Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego nieodpłatnie na czas nieokreślony
PEŁEN TEKST UMOWY LICENCYJNEJ >>
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 383
Liczba cytowań: 0