Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Naukowa
    • Recenzenci
    • Polityka recenzowania
    • Polityka Open Access
    • Bazy indeksowe i abstraktowe
    • Polityka nieodpłatnego publikowania
    • Polityka archiwizacyjna
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici Zabytkoznawstwo i Konserwatorstwo

Warsztat malarski Pietera Meulenera na przykładzie obrazu Potyczka jeźdźców w krajobrazie (1647 r.) z Muzeum Narodowego w Poznaniu oraz innych dzieł malarza znajdujących się w zbiorach polskich
  • Strona domowa
  • /
  • Warsztat malarski Pietera Meulenera na przykładzie obrazu Potyczka jeźdźców w krajobrazie (1647 r.) z Muzeum Narodowego w Poznaniu oraz innych dzieł malarza znajdujących się w zbiorach polskich
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 44 (2013) /
  4. Artykuły

Warsztat malarski Pietera Meulenera na przykładzie obrazu Potyczka jeźdźców w krajobrazie (1647 r.) z Muzeum Narodowego w Poznaniu oraz innych dzieł malarza znajdujących się w zbiorach polskich

Autor

  • Magdalena Kapka Wydział Sztuk Pięknych UMK
  • Elżbieta Basiul Zakład Technologii i Technik Malarskich WSP UMK

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZiK.2013.007

Słowa kluczowe

malarstwo flamandzkie, warsztat malarski

Abstrakt

This paper presents technique and technology of the seventeenth-century Flemish painter Pieter Meulener, most renowned for battle scenes and landscapes with scenes. It presents an analysis of the technical structure: Encounter of Horsemen in a landscape from the collection of the National Museum in Poznan, Skirmish from the National Museum in Warsaw and Landscape with a battle scene from the National Museum in Gdansk. The presented results were supplemented with information on the seventeenth century Flemish painters’ workshop.

Analysis on the technical structure of Pieter Meulener’s paintings helped to understand the rules in seventeenth century Flemish painting. In result of this research it was established that Pieter Meulener referred in his painting to the workshop of the best painters of his time. The impact of emerging new trends in painting, such as alla prima technique and the strong impact of Rubens innovation and his rich painting expression, and thus – drifting away from the established painting routines – have set a very interesting stage in the evolution of Flemish paintings techniques and technologies, which due to some open issues can be an inspiration for further research. 

Acta Universitatis Nicolai Copernici Zabytkoznawstwo i Konserwatorstwo

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2013-01-01

Jak cytować

1.
KAPKA, Magdalena & BASIUL, Elżbieta. Warsztat malarski Pietera Meulenera na przykładzie obrazu Potyczka jeźdźców w krajobrazie (1647 r.) z Muzeum Narodowego w Poznaniu oraz innych dzieł malarza znajdujących się w zbiorach polskich. Acta Universitatis Nicolai Copernici Zabytkoznawstwo i Konserwatorstwo [online]. 1 styczeń 2013, T. 44, s. 183–201. [udostępniono 17.5.2025]. DOI 10.12775/AUNC_ZiK.2013.007.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 44 (2013)

Dział

Artykuły

Licencja

CC BY-ND 4.0. Posiadaczem prawa autorskiego (Licencjodawcą) jest Autor, który na mocy umowy licencyjnej udziela nieodpłatnie prawa do eksploatacji dzieła na polach wskazanych w umowie.

  • Licencjodawca udziela Licencjobiorcy licencji niewyłącznej na korzystanie z Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego w następujących polach eksploatacji: a) utrwalanie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego; b) reprodukowanie (zwielokrotnienie) Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego drukiem i techniką cyfrową (e-book, audiobook); c) wprowadzania do obrotu egzemplarzy zwielokrotnionego Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego; d) wprowadzenie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego do pamięci komputera; e) rozpowszechnianie utworu w wersji elektronicznej w formule open access na licencji Creative Commons (CC BY-ND 4.0) poprzez platformę cyfrową Wydawnictwa Naukowego UMK oraz repozytorium UMK.
  • Korzystanie przez Licencjobiorcę z utrwalonego Utworu ww. polach nie jest ograniczone czasowo ilościowo i terytorialnie. 
  • Licencjodawca udziela Licencjobiorcy licencji do Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego nieodpłatnie na czas nieokreślony

PEŁEN TEKST UMOWY LICENCYJNEJ >>

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 455
Liczba cytowań: 0

ISSN/eISSN

ISSN PRINT 0208-533X
E-ISSN 2392-1250

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

malarstwo flamandzkie, warsztat malarski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa