Malarstwo na szkle – badania budowy technicznej i stanu zachowania na przykładzie wybranych obrazów
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZiK.2011.038Abstrakt
There are research on technique and preservation state presented in the article. The reasons of damages were defined on the example of six reverse painting on glass from The Museum in Kartuzy, The Ethnographic Museum in Toruń, The Regional Museum in Toruń, The Diocesan Museum in Włocławek and from the private collection.
The reverse painting on glass represent different techniques: english painting behind glass (franc. fixe sous verre, niem. Die Englische Malerei hinter Glass, pol. pseudowitrochromia), mirror painting on glass, reverse painting on glass (franc. peinture sous verre, niem. Hinterglasmalerei, pol. witrochromia), reverse foil engraving (franc. verre eglomise, niem. Eglomisieren) and crystoleum.
Preservation state of majority of the paintings is bad. The research gave the answer what is the main reason of the damages. Broken and loosen glass is caused mainly by the mechanical treatment.
There is failure of adhesion between the paint and the glass and loss of the paint layer, of the gold and of the amalgam.
The technical mistakes during the process of the production of paintings and the bad storage condition is the main reason of failure of adhesion between the paint and the glass.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
CC BY ND 4.0. Posiadaczem prawa autorskiego (Licencjodawcą) jest Autor, który na mocy umowy licencyjnej udziela nieodpłatnie prawa do eksploatacji dzieła na polach wskazanych w umowie.
- Licencjodawca udziela Licencjobiorcy licencji niewyłącznej na korzystanie z Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego w następujących polach eksploatacji: a) utrwalanie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego; b) reprodukowanie (zwielokrotnienie) Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego drukiem i techniką cyfrową (e-book, audiobook); c) wprowadzania do obrotu egzemplarzy zwielokrotnionego Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego; d) wprowadzenie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego do pamięci komputera; e) rozpowszechnianie utworu w wersji elektronicznej w formule open access na licencji Creative Commons (CC BY-ND 3.0) poprzez platformę cyfrową Wydawnictwa Naukowego UMK oraz repozytorium UMK.
- Korzystanie przez Licencjobiorcę z utrwalonego Utworu ww. polach nie jest ograniczone czasowo ilościowo i terytorialnie.
- Licencjodawca udziela Licencjobiorcy licencji do Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego nieodpłatnie na czas nieokreślony
PEŁEN TEKST UMOWY LICENCYJNEJ >>
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 1641
Liczba cytowań: 0