O książce Beaty Długajczyk i Leszka Machnika na temat muzeum Lubomirskich we Lwowie
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZiK.2021.012Słowa kluczowe
Lwów, Ossolineum, Muzeum Lubomirskich, galeria obrazów, portretAbstrakt
Artykuł jest prezentacją i oceną książki Beaty Długajczyk i Leszka Machnika na temat muzeum Lubomirskich we Lwowie (Muzeum Lubomirskich 1823–1940. Zbiór malarstwa, Wrocław: Wydawnictwo Ossolineum, 2019).
Bibliografia
Brusewicz, Lech, i Tomasz F. de Rosset. „Uwagi o tzw. Galerii Dąmbskich w Muzeum Okręgowym w Rzeszowie.” Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zabytkoznawstwo i Konserwatorstwo 29 (1998): 89–116.
Galeria rogalińska Edwarda Raczyńskiego. Red. Agnieszka Ławniczakowa. Poznań: Muzeum Narodowe, 1998.
Jakimowicz, Irena. Tomasz Zieliński. Kolekcjoner i mecenas. Wrocław: Ossolineum, 1973.
Katalog broni w Muzeum imienia Ossolińskich. Lwów: Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1876.
Katalog Muzeum imienia Ossolińskich. Lwów: Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1877.
Kluczewska-Wójcik, Agnieszka. Feliks „Manggha” Jasieński i jego kolekcja w Muzeum Narodowym w Krakowie. Kraków: Muzeum Narodowe, 2014.
Michałowski, Piotr M. Galeria Atanazego Raczyńskiego. Poznań: Muzeum Narodowe, 2005.
Ossoliński, Józef Salezy. „Proiekt Galeryi Sztuk Wyzwolonych Narodowey (1785).” W Muzeum w polskiej kulturze pamięci. Antologia najwcześniejszych tekstów, t. 1, red. Tomasz F. de Rosset, Michał F. Woźniak, i Ewelina Bednarz Dojczmanowa, 65–90. Toruń: Wydawnictwo Naukowe UMK, 2020.
Rosset, Tomasz F. de. Kolekcja Andrzeja Mniszcha – od wołyńskich chrząszczy do obrazów Fransa Halsa. Toruń: Wydawnictwo UMK, 2003.
Waźbiński, Zygmunt. O rozpoznawaniu i wartościowaniu obrazów. Poglądy siedemnastowiecznych pisarzy i amatorów sztuki. Toruń: Uniwersytet Mikołaja Kopernika, 1975.
Winiewicz-Wolska, Joanna. Karol Lanckoroński i jego wiedeńskie zbiory. T. 1–2. Kraków: Zamek Królewski na Wawelu, 2010.
Zakładu Narodowego imienia Ossolińskich ustawy, przywileje i rzeczy dziejów jego dotyczące. Wyd. Wilhelm Bruchalski. Lwów: Wydawnictwo Zakładu Narodowego im. Ossolińskich, 1928.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2022 Tomasz F. de Rosset
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
CC BY ND 4.0. Posiadaczem prawa autorskiego (Licencjodawcą) jest Autor, który na mocy umowy licencyjnej udziela nieodpłatnie prawa do eksploatacji dzieła na polach wskazanych w umowie.
- Licencjodawca udziela Licencjobiorcy licencji niewyłącznej na korzystanie z Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego w następujących polach eksploatacji: a) utrwalanie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego; b) reprodukowanie (zwielokrotnienie) Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego drukiem i techniką cyfrową (e-book, audiobook); c) wprowadzania do obrotu egzemplarzy zwielokrotnionego Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego; d) wprowadzenie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego do pamięci komputera; e) rozpowszechnianie utworu w wersji elektronicznej w formule open access na licencji Creative Commons (CC BY-ND 3.0) poprzez platformę cyfrową Wydawnictwa Naukowego UMK oraz repozytorium UMK.
- Korzystanie przez Licencjobiorcę z utrwalonego Utworu ww. polach nie jest ograniczone czasowo ilościowo i terytorialnie.
- Licencjodawca udziela Licencjobiorcy licencji do Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego nieodpłatnie na czas nieokreślony
PEŁEN TEKST UMOWY LICENCYJNEJ >>
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 467
Liczba cytowań: 0