Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Programowa
    • Lista recenzentów
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Budowanie marki w sektorze dóbr luksusowych: Strategia, wyzwania i perspektywy rozwoju
  • Strona domowa
  • /
  • Budowanie marki w sektorze dóbr luksusowych: Strategia, wyzwania i perspektywy rozwoju
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 47 Nr 4 (2020) /
  4. Artykuły

Budowanie marki w sektorze dóbr luksusowych: Strategia, wyzwania i perspektywy rozwoju

Autor

  • Edyta Sobiech

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2021.02.006

Słowa kluczowe

marka, dobra luksusowe, strategia marki, zrównoważony rozwój, cyfryzacja

Abstrakt

Artykuł analizuje proces budowania marki w sektorze dóbr luksusowych, uwzględniając kluczowe elementy, takie jak tradycja, innowacyjność oraz zrównoważony rozwój. W opracowaniu omówiono ewolucję strategii marek luksusowych, ich współczesne wyzwania oraz perspektywy rozwoju. Podkreślono znaczenie storytellingu, personalizacji oraz technologii cyfrowych w budowaniu wizerunku i relacji z klientami. Na podstawie analizy treści publikowanych przez marki luksusowe na portalach społecznościowych w 2020 roku ukazano, jak platformy takie jak Instagram i Facebook wspierają komunikację z konsumentami, wzmacniając wartości marek i budując ich autentyczność. W artykule wskazano, że przyszłość marek luksusowych będzie zależała od umiejętnego łączenia tradycyjnych wartości z innowacyjnymi strategiami, takimi jak zrównoważony rozwój, cyfryzacja i globalizacja.

Bibliografia

Bastien, W., Kapferer, J.N., More on Luxury Anti-Laws of Marketing, [in:] K.P. Wiedmann, N. Hennings (Eds.), Luxury Markting. A Chellenge for Theory and Practice, Springer Gabler, Wiesbaden, 2013.

Beverland, M. (2004). Uncovering “theories-in-use”: Building luxury wine brands. European Journal of Marketing, 38(3/4).

Boisvert, J., Ashill, N. (2018) The spillover effect of downward line exteinsions on U.S. consumers` evaluation of a French luxury parent band: The role of branding strategies , authenticity and fit, Psychology & Marketing, 35(10).

De Klerk, H., Kearns, M., Redwood, M. (2019). Controversial fashion, ethical concerns and environmentally significant behaviour: The case of the leather industry. International Journal of Retail & Distribution Management, 47(1).

Dolińska-Weryńska, D. (2015), Branding emocjonalny w zarządzaniu wartością marki, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, Seria Organizacja i Zarządzanie, 85(1943).

Donze, P.Y., Wubs, B. (2019). Storytelling and the making of a global luxury fashion brand: Christian Dior. International Journal of Fashion Studies, volume 6/1, 83-102.

Fionda, A., Moore, C. (2009). The anatomy of the luxury fashion brand. Journal of Brand Management, 16(5-6).

Hung, K.P., Chen, A., Peng, M., Hackley, Ch., Tiwsakul, R., Chou, Ch. (2011) Antecedents of luxury brand purchase intention, Journal of Product & Brand Management 20/6, 457-467.

Kent, S. (2018). Gucci, Prada Join Fur-Free Luxury Club. Business of Fashion. Retrieved from https://www.businessoffashion.com.

Kumar, V., Christodoulopoulou, A. (2014), Sustainability and branding: An integrated perspective, Industrial Marketing Management, 43(1).

Liczmańska, K., (2008). Silna marka jako źródło przewagi konkurencyjnej w momencie zakupu. Roczniki Ekonomiczne Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej, nr 1, 87-99.

Liczmańska K., (2010) Efekt kraju pochodzenia produktu a decyzje nabywcze konsumentów sektora alkoholi wysokoprocentowych, Roczniki Ekonomiczne Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy, nr 3.

Liczmańska, K. (2015). Kluczowe czynniki determinujące zachowania konsumenckie na przykładzie mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 41(2).

Liczmańska, K., (2016). Strategie produktowe marek na rynku FMCG. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Toruń.

Liczmańska-Kopcewicz K., Wiśniewska A., (2019). The Importance with Customers for Innovative Results of Enterprises in the FMCG Sector – the Perspective of the Industry 4.0 Concept. Proceedings of the 34rd International Business Information Management Association Conference, IBIMA 2019: Vison 2025: Education Excellence and Management of Innovations through Sustainable Economic Competitive Advantage, International Business Information Management Association, 13325-13338.

Moore, C., Birtwistle, G. (2005). The Burberry Business Model: Creating an International Luxury Fashion Brand. International Journal of Retail & Distribution Management, 33(8).

Phan, M., Thomas, R., Heine, K. (2011). Social Media and Luxury Brand Management: The Case of Burberry. Journal of Global Fashion Marketing, 2(4).

Pookulangara, S., Shephard, A. (2013). Slow fashion movement: Understanding consumer perceptions—An exploratory study. Journal of Retailing and Consumer Services, 20(2).

Skrzypek, E., Pinzaru, F. (2017). Marka jako ważny element marketingu, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach. Seria: Administracja i Zarządzanie, Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny (Siedlce), 41(114).

Staker, K.,, Wrigley, C. (2016) Emotionally engaging customers in the digital age: the case study of ‘Burberry love’, Journal of Fashion Marketing and Management, 20(3).

Wiśniewska A., (2012). Mechanizm oddziaływania wizerunku marki na zachowania konsumentów, Acta Universitatis Nicolai Copernici, Zarządzanie, vol. 39. (407), 187-196.

Wiśniewska A., (2014). Strategia lojalności konsumentów, Acta Universitatis Nicolai Copernici, Zarządzanie, vol. 1, 39-52.

Wiśniewska, A., Dudko, M., (2016). Budowa programów lojalnościowych, Acta Universitatis Nicolai Copernici, Zarządzanie, vol. 1, 9-24.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2020-12-28

Jak cytować

Sobiech, Edyta. 2020. „Budowanie Marki W Sektorze dóbr Luksusowych: Strategia, Wyzwania I Perspektywy Rozwoju”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 47 (4):33-52. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2021.02.006.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 47 Nr 4 (2020)

Dział

Artykuły

Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 177
Liczba cytowań: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

marka, dobra luksusowe, strategia marki, zrównoważony rozwój, cyfryzacja
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa