Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Programowa
    • Lista recenzentów
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

NOWA ROLA KLIENTA W PROCESIE TWORZENIA WARTOŚCI
  • Strona domowa
  • /
  • NOWA ROLA KLIENTA W PROCESIE TWORZENIA WARTOŚCI
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 41 Nr 2 (2014) /
  4. Artykuły

NOWA ROLA KLIENTA W PROCESIE TWORZENIA WARTOŚCI

Autor

  • Jacek Markiewicz Uniwersytet Szczeciński. Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania doktorant

Słowa kluczowe

zarządzanie, zasoby, relacje, wartość, klient, kreacja wartości, współtworzenie

Abstrakt

Współczesny klient dysoinuje coraz wiekszą wiedzą i umiejętnościami. CZynniki te powodują wzrost wymagań i oczekiwań stawianych produktom, usługom, zachowaniom rynkowym ich dostawców. Zmiany zachodzące w relacjach klient-dostawca zmianiły sposób postrzegania roli klienta w procesach biznesowych. Klient przestał pełnić wyłacznie rolą dostawcy wartości ekonomicznej wyrażonej wartością finansową. Klient stał się aktywnym uczestnikiem zachodzacych procesów. Tym samym zmianie uległa rola dostawcy w relacjach z klientem. Firma nie może być już tylko twórcą wartości kreowanej o posiadane zasoby  doświadczenia. Proces kreacji wartości powinien uwzględniać w nim szeroki udział klienta, kt orego odmienne spojrzenie na oczekiwaną wartość może "wzbogacać" istniejące procesy o zasoby dotychczas niedosteone dla dostawcy. Tworzenie, rozwijanie i doskonalenie relacji z klientem otwiera nowe możliwości tworzenia wartości korzystnych dla obu stron.

Bibliografia

Boguszewicz-Kreft M., (2009), Zarządzanie Doświadczeniem Klienta w Usługach, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.

Brzustewicz P., (2014), Marketing 3.0 – Nowe Podejście Do Tworzenia Wartości, Marketing i Rynek (2).

Dobiegała-Korona B., (2012), Nowa Rola Marketingu w Budowie Wartości Przedsiębiorstwa, Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie nr 2, SGH, Warszawa.

Grönroos Ch. (2006), Adopting a Service Logic For Marketing, Marketing Theory, 68 (3).

Norman R., Ramirez R., (1993), From Value Chain To Value Constelation: Designing Interactive Strategy, Harvard Business Review, 71.

Obłój K., (2000), Strategia Sukcesu Firmy, PWE, Warszawa.

Porter P.H., Kramer M.R., (2011), Creating Shared Value. How to Reinvent Capitalism and Un-leash a Wave of Innovation and Growth, Harvard Business Review, (January-February).

Payne A.F., Storbacka K., Frow P., (2008), Managing the Co-Creation of Value, Journal of the Academy Marketing Science, 36.

Payne A.F., The Value Creation Proces In Customer Relationship Management, [online] http://logmgt.nkmu.edu.tw/news/articles/WhitePaper-TheValueCreationProcessInCRM.pdf [07.12.2014].

Prahald C.K., Ramaswamy, V., (2004), Co-Creation Experiences: The Next Practice In Value Creation, Journal of Interactive Marketing, 18 (3).

Rudawska E., (2005), Lojalność Klientów, PWE, Warszawa.

Skowronek I, (2011), Marketing Doświadczeń Jako Wyznacznik Wizerunku i Wartości Przedsię-biorstwa,(w); Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego Nr 685, Finanse, Rynki Fi-nansowe, Ubezpieczenia Nr 46, Szczecin.

Storbacka K., Lehtinen J.R., Sztuka Budowania Trwałych Związków z Klientami, Dom Wydawniczy ABC, Kraków.

Thomke S., von Hippel E.(2002), Customer As Innovators A New Way To Create Value, Harvard Business Review, April.

Vargo S.L., Lusch R.F., (2004), Evolving To a New Dominant Logic For Marketing, Journal of Marketing , 68.

Zgółókowa H. (red.), (2004), Praktyczny Słownik Współczesnej Polszczyzny, Wydawnictwo Kur-pisz, Poznań.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Opublikowane

2014-12-01

Jak cytować

Markiewicz, Jacek. 2014. „NOWA ROLA KLIENTA W PROCESIE TWORZENIA WARTOŚCI”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 41 (2). https://apcz.umk.pl/AUNC_ZARZ/article/view/4963.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 41 Nr 2 (2014)

Dział

Artykuły

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 0
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

zarządzanie, zasoby, relacje, wartość, klient, kreacja wartości, współtworzenie
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa