Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Programowa
    • Lista recenzentów
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

BUDOWANIE WIZERUNKU MAREK SAMOCHODÓW OSOBOWYCH PRZY WYKORZYSTANIU PORTALU FACEBOOK
  • Strona domowa
  • /
  • BUDOWANIE WIZERUNKU MAREK SAMOCHODÓW OSOBOWYCH PRZY WYKORZYSTANIU PORTALU FACEBOOK
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 47 Nr 4 (2020) /
  4. Artykuły

BUDOWANIE WIZERUNKU MAREK SAMOCHODÓW OSOBOWYCH PRZY WYKORZYSTANIU PORTALU FACEBOOK

Autor

  • Olaf Sobiech Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2020.04.002

Abstrakt

Wzrastająca konkurencja, coraz mniejsza skuteczność tradycyjnej reklamy sprawia, że przedsiębiorcy poszukując nowych możliwości coraz większe budżety kierują w stronę mediów społecznościowych. Zasadniczym elementem silnej marki jest jej wizerunek, na który wpływ ma wiele czynników, jednym z nich jest skuteczna komunikacja. Media społecznościowe a w szczególności Facebook staje się pomostem komunikacji łączącym markę  z konsumentem. Celem głównym artykułu jest ocena wykorzystania portalu społecznościowego Facebook do budowania wizerunku marek samochodów osobowych. Dla potrzeb realizacji celu przeprowadzono analizę działań wizerunkowych wybranych marek samochodów na portalu Facebook oraz badanie metodą ankietową wśród użytkowników tego portalu.

Bibliografia

de Chernatony Leslie, Marka. Wizja i tworzenie marki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.

Dębski Maciej, Kreowanie silnej marki, PWE, 2008.

Grzegorczyk Adam, Reklama, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010.

Kall Jacek, Istota marki, [w:] „Integracja Europejska”, 2006.

Kotler Philip, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Warszawa, 1994.

Kozłowska Anna, Od osobowości marki do osobowości konsumenta, [w:] Instrumenty kształtowania wizerunku marki, (red.) A. Grzegorczyk, Warszawa 2005.

Krok Ewa, Media społecznościowe elementem systemu zarządzania wiedzą w firmie, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 656, 2011.

Liczmańska Katarzyna, Strategie marek produktowych na rynku FMCG, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, 2016.

Liczmańska-Kopcewicz Katarzyna, Jagielski Michał, Wiśniewska Agnieszka, The image transfer in franchise system—the conceptual approach, Marketing i Rynek, nr 5, 31, 2019.

Liczmańska-Kopcewicz Katarzyna, The concept of Collaborative Innovation with Customers and its significante for creating innovations in the food sector, Education Excellence and Innovation Management: A 2025 Vision to Sustain Economic Development during Global Challenges, 2020, 9515-9527.

Liczmańska-Kopcewicz Katarzyna, Wiśniewska Agnieszka, The Importance of Cooperation with Customers for Innovative Results of Enterprises in the FMCG Sector - the Perspective of the Industry 4.0 Concept, Vision 2025: Education Excellence and Management of Innovations through Sustainable Economic Competitive Advantage, 2019, 13325-13338.

Liczmanska-Kopcewicz Katarzyna, Uczestnictwo konsumentów w tworzeniu innowacji poprzez media społecznościowe, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, nr 18/4, 2017.

Lotko Aleksander, Luft Radosław, Analiza związku wizerunku marki samochodu osobowego z lojalnością klientów z wykorzystaniem modelowania równań strukturalnych, Marketing i Rynek, 6, 2019.

Marketingowe testowanie produktów, (red.) S. Sudoł, J. Szymczak, M. Haffer, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000.

Urbanek Grzegorz, Zarządzanie marką, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002.

Wiśniewska Agnieszka, Strategia lojalności konsumentów, Acta Universitatis Nicolai Copernici Zarządzanie, 2014, 1, DOI: http://dx.doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.003

Wiśniewska Agnieszka, Karasiewicz Grzegorz, Effects of Young-Adults’ Loyalty on Their Behavior Towards Brand-A Comparative Analysis of Consumer Groups with Different Levels of Innovative Potential, Proceedings of the International Business Information Management Association Conference, Education Excellence and Innovation Management: A 2025 Vision to Sustain Economic Development during Global Challen, 2020, 9292-9302.

Żyminkowski Tomasz, Kształtowanie wizerunku banku, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2003.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2020-12-21

Jak cytować

Sobiech, Olaf. 2020. „BUDOWANIE WIZERUNKU MAREK SAMOCHODÓW OSOBOWYCH PRZY WYKORZYSTANIU PORTALU FACEBOOK”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 47 (4):21-32. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2020.04.002.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 47 Nr 4 (2020)

Dział

Artykuły

Licencja

Prawa autorskie (c) 2024 Artur Sobiech

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 409
Liczba cytowań: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa