Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Editorial Board
    • List of Reviewers
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

CZYNNIKI KSZTAŁTUJĄCE LOJALNOŚĆ KLIENTÓW NA PRZYKŁADZIE DROGERII
  • Home
  • /
  • CZYNNIKI KSZTAŁTUJĄCE LOJALNOŚĆ KLIENTÓW NA PRZYKŁADZIE DROGERII
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 48 No. 2 (2021) /
  4. Articles

CZYNNIKI KSZTAŁTUJĄCE LOJALNOŚĆ KLIENTÓW NA PRZYKŁADZIE DROGERII

Authors

  • Olga Aksamit Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Daria Bogalecka Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Jessica Krygier Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Eliza Piaścik Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2021.02.002

Abstract

Dynamiczne zmiany na rynkach, które zdeterminowane są m.in. przez przemiany społeczno-gospodarcze, czy też nieustanny rozwój technologii, stawiają współczesnym firmom wiele wyzwań. Kluczowym zadaniem firm jest nie tylko pozyskanie klienta, ale również jego utrzymanie oraz budowanie jego lojalności.

W pierwszej części artykułu zaprezentowano problematykę utraty klientów, zdefiniowano lojalność klientów oraz kształtujące ją czynniki. Kolejna część zawiera interpretację wyników pozyskanych podczas przeprowadzonego badania. Celem wspomnianego badania była identyfikacja kluczowych czynników decydujących o lojalności klientów indywidualnych (na przykładzie wybranych drogerii, działających stacjonarnie na terenie Polski). Hipoteza badawcza zakładała, iż kluczowe w budowaniu lojalności klientów są zachęty materialne i przesłanki racjonalne.

References

Ahrholdt, D.C., Gudergan, P., Ringle, Ch.M., Enhancing loyalty: When improving consumer satisfaction and delight matters, Journal of Business Research, 94, 2019, 18-27.

Dembińska-Cyran I., Hołub-Iwan J., Perenc J., Zarządzanie relacjami z klientem, Difin, Warszawa 2004.

Hołub-Iwan, J., Badania marketingowe w procesie zarządzania relacjami z klientem, [w:] Zarządzanie relacjami z klientem, I. Dembińska-Cyran, J. Hołub-Iwan, J. Perenc, Difin, Warszawa 2004, s. 283-284.

Karunaratna, A.C., Kumara, P.A., Determinants of Customer Loyalty. A literature review, Journal of Customer Behaviour, 17(1-2), 2018, 49-73.

Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa 1994.

Liczmańska, K., Budowanie silnych marek produktowych w warunkach zakazu reklamy publicznej na przykładzie sektora alkoholi wysokoprocentowych, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Toruń, 2015.

Liczmańska-Kopcewicz, K. Redefining the role of the consumer in the process of creating marketing innovations. Economic and Social Development, Managerial Issues in Modern Business, Book of Proceedings, 2018, September, 561–570.

Liczmańska-Kopcewicz, K. The concept of Collaborative Innovation with Customers and its significante for creating innovations in the food sector, Education Excellence and Innovation Management: A 2025 Vision to Sustian Economic Development during Global Challenges, 2020, 9515-9527.

Lotko, A., Luft, R., Analiza związku wizerunku marki samochodu osobowego z lojalnością klientów z wykorzystaniem modelowania równań strukturalnych, Marketing i Rynek, 2019, 6, 24-33.

Meesala, A., Paul, J., Service quality, consumer satisfaction and loyalty in hospitals: Thinking for the future, Journal of Retailing and Consumer Services, 40, 2018, 261-269.

Otto J., Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2004.

Rudawska E., Lojalność klientów, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2005.

Skowron S., Skowron Ł., Lojalność klienta a rozwój organizacji, Difin, Warszawa 2012.

Trojanowski M., Marketing bezpośredni. Koncepcja — zarządzanie — instrumenty, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010.

Urban W., Siemieniako D., Lojalność klientów. Modele, motywy i pomiar, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.

Wiśniewska, A., Dudko, M., Budowa programów lojalnościowych, Acta Universitatis Nicolai Copernici Zarządzanie, 2016, 1, doi: http://dx.doi.org/10.12775/aunc_ZarZ.2016.001

Wiśniewska, A., Strategia lojalności konsumentów, Acta Universitatis Nicolai Copernici Zarządzanie, 2014, 1, Doi: http://dx.doi.org/10.12775/aunc_ZarZ.2014.003

Wiśniewska, A., Liczmańska-Kopcewicz, K., Components of the loyalty attitudes as antecedents of young adults' potential for innovation process on the example of Polish cosmetics market, Proceedings of the 33rd International Business Information Management Association Conference, IBIMA 2019: Education Excellence and Innovation Management through Vision 2020, 2019, s. 9583-9593.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2022-03-31

How to Cite

Aksamit, Olga, Daria Bogalecka, Jessica Krygier, and Eliza Piaścik. 2022. “CZYNNIKI KSZTAŁTUJĄCE LOJALNOŚĆ KLIENTÓW NA PRZYKŁADZIE DROGERII”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management 48 (2). https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2021.02.002.
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 48 No. 2 (2021)

Section

Articles

License

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.

Stats

Number of views and downloads: 2276
Number of citations: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop